Senaste nytt

Extra bonusplatser hos SAS

AABack2ARN

Medlem
Texten i mailet är absolut lite luddig men jag kan absolut inte se hur någon kan tror att priserna skulle vara lägre (dvs kampanjpriser). Jag kan möjligtvis få det till att de extra platserna ENBART skulle vara tillgängliga för den statusgrupp som fått mailet (EBD/EBG etc.) men jag skulle nog läsa det som om att jag fick informationen om dessa platser före resterande lägre stående medlemmar. SAS och andra bolag måste förstå att marknadsföring på detta sätt ser annorlunda ut nuförtiden med sociala forum, bloggar etc. än vad den var för bara några år sedan.

Är det för övrigt klarlagt att man kan boka två platser idag och i morgon ringa Tallin och få 2-4-1 applicerad på bokningen i efterhand? Eller blir det en avbokning/nybokning? Om tillgängligheten i så fall nollställs i natt blir ju det troligen lika svårt att hitta C-platser till SFO i morgon som det var i fredags...
 

lillemannen

Medlem
EBD, 8 segment men en hel del EB poäng och fick mejlet kl 10.00

Vi vet inte, kanske SAS vill se hur spridningen är när man lämnar ut informationen via mejl och hur den sen används.
Fortfarande på eftermiddagen fanns en hel del C klass resor till diverse destinationer.
 
Toppen