Senaste nytt

Extra bonusplatser hos SAS

FFS

Medlem
Så nu när sas släpper fler awards-biljetter, något som många här har klagat på är alldeles för få, så klagas det på att ALLA har möjlighet att boka dessa biljetter?

Känns som att oavsett vad så skall vissa här på forumet klaga.
Precis vad jag tänkte. Det finns vissa som tyvärr aldrig blir nöjda :(

Passa på istället att boka den där resan till SFO (tack @SAS404) som hittills varit svår att hitta
 

nota bene

Medlem
Bra att de släpper platser. Nu är äntligen ens poäng användbara till något.

De behöver väl frisera Q4-rapporten så att poängskulden minskar - men det klagar vi inte på!

(Bara tråkigt att de drar ned poängintjäningen efter nyår så att man inte längre kommer att samla poäng till SAS)
 

johhenrik

Medlem
Så nu när sas släpper fler awards-biljetter, något som många här har klagat på är alldeles för få, så klagas det på att ALLA har möjlighet att boka dessa biljetter?

Känns som att oavsett vad så skall vissa här på forumet klaga.
Nej då, det är inte vad jag klagar på. Jag kan dock tycka det är fånigt att de skickar ut mail till Diamonds och säger, nu har ni förtur, men sen är det öppet för alla.

Sen kommer det komma klagomål på allt så klart. Det är ju inte en person som skriver. :)
 

Homer

Medlem
Nej då, det är inte vad jag klagar på. Jag kan dock tycka det är fånigt att de skickar ut mail till Diamonds och säger, nu har ni förtur, men sen är det öppet för alla.

Precis, och de som i praktiken gynnas är de som, oavsett status, har mycket poäng och
kan boka 2 platser till fullpris och sen applicera Amex vouchern när Tallin öppnar.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Precis, och de som i praktiken gynnas är de som, oavsett status, har mycket poäng och
kan boka 2 platser till fullpris och sen applicera Amex vouchern när Tallin öppnar.

Är nog inte så många EBB i den fållan skulle jag tro ;)
 
D

Deleted member 4971

Guest
Tja, med kreditkort och via hushållskonto kan man få miljontals poäng utan att flyga en endaste meter.

Givetvis, tror dock inte det är vidare vanligt än ialla fall. Kanske i framtiden när programmen utvecklas och det blir mer sammarbeten i likhet med COOP.
 

mha321

Medlem
Givetvis, tror dock inte det är vidare vanligt än ialla fall. Kanske i framtiden när programmen utvecklas och det blir mer sammarbeten i likhet med COOP.
Känns dock som *de flesta* (säkert inte alla) av de som inte flyger utan bara samlar poäng via Coop och liknande snarare faller i gruppen som jagar award-biljetter i economy..
 

johhenrik

Medlem
Jag tycker det är spännande detta. Är detta för att minska "poängskulden" i balansräkningen tror ni? De har ju på ganska kort tid haft två kampanjer med väldigt bra deals. Vore ju kul om detta kommer igen.
 
Toppen