Senaste nytt

Extra bagage på Thai Airways vid EBS?

Emilio

Medlem
Hej,

Om jag är EBS så är jag berättigad till ett extra kostnadsfritt bagage om jag flyger med SAS. Om jag flyger GOT-CPH-BKK så trafikeras CPH-BKK av Thai Airways. Gäller mitt extra bagage där också? Jag hittar inget om detta på EuroBonus hemsida. Jag gissar på nej, men vill gärna kolla med er.

Edit: La till ovan att det är kostnadsfritt som gäller.
 
Last edited:

fcx

Medlem
På GOT-CPH-BKK så ska Thais biljettregler gälla hela vägen (most significant carrier). Hur det fungerar i praktiken vet jag inte, inte alls omöjligt att det går att checka in en extraväska.
 
Min personliga erfarenhet är att det fanns noll chans att få med en gratis andra väska, åtminstone när jag hamnade i exakt den situation du beskriver för några år sedan. Jag trodde då i min enfald att eftersom jag hade köpt biljetten från SAS, så skulle det vara SAS regler som gällde... icke.

Ytterligare några år tidigare, när SAS faktiskt trafikerade sträckan med egna flyg, så blev mitt plan inställt och jag blev ombokad till Thai. I det läget fick jag också tji på min andra väska hos Thai, men då ersatte SAS i efterhand mitt övervikts-utlägg utan något som helst bråk.
 

Emilio

Medlem
Det var det jag tänkte, iom att gratis extrabagage gäller på just SAS och inte för *A generellt. Men jag får kolla med Thai Airways för att vara på den säkra sidan.
 
Toppen