Senaste nytt

Extra bagage med Qatar Airways

011430121

Medlem
En av alla mina chefers dotter kommer att flytta till Sydney.
Hon kommer att åka med QR hela vägen från Stockholm, har en biljett i Eco där det står att hon får ha 30 kg. Nu tror hon att det kommer att väga mellan 35-38 kg.
Hon har sökt på nätet och tror att det kommer att kosta ca 4000 Sek för att skicka dessa extra kilon, Jag tror att det är överviktspris om hon kommer till incheckningen hon har fått fram.
Någon som vet om/hur man kan lägga till ett extra bagage i förväg på samt kan se priset.
Hon är status lös.
 

JensE

Medlem
Dom är ganska duktiga på att väga handbaggage på Arlanda så hon bör inte lasta för mycket där.
Även för affärsklass så har dom varit nitiska på det på senare tid.
 

JoelG

Medlem
Skulle fundera på om användande av DHL inte är att föredra eller någon annat fraktbolag. Gjorde en snabb check med DHL Express och 8 kg kostar 784 SEK (max längd 100 cm eller längd + omkrets max 300 cm). Då det är Australien så är det såklart extra viktigt kring vad man vill ta in till landet.
 

Brandten

Medlem
Jag satt igår och kollade på en snabb bränna 2-4-1 voucher resa till SYD men hittade ingen plats (nu till helgen) annars kan ju en sådan tripp funka för att få hjälp att få ner lite bagage. Dvs jag hade kunnat ta med då.
 
Toppen