Explosion på Istanbul flygplats Turkiet

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Jakob Österberg, 28 Juni 2016.

1. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser inte bra ut alls...

4. Aurora

Aurora Medlem

Selvmordsbombere....

Nok en grunn til å ikke bruke IST/Turkish Airlines som mellomlanding ut i verden. Takk som byr.

5. Nån här som är där? Är alla okej? :( :(

Brandten gillar detta.
  6. thsred

thsred Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska vi sluta använda BRU/Brussels airlines då också för transfer?

Är det inte bättre att som @Cristoffer Cedergren fråga hur alla är än att börja dissa stället där det hänt något jättehemskt!

Smuffe, Marcus_R, Elias och 9 andra gillar detta.
  7. Brandten

Brandten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag som nästan bokade TK igår när jag satte FruBrandten på en EK bokning till Dubai. Ska tänka till en gång extra....

Ja du flyger väl inte via eller befinner dig i Oslo heller då antar jag?

Smuffe och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  8. Aurora

Aurora Medlem

Veldig lite relevant å sammenlikne Anders Behring Breiviks "terrorattentat" mot det norske arbeiderparti, med selvmordsbombere som garantert har samme motivasjon som de ved BRU. Det finnes ca. 0.00% likhet i disse to handlingene.

At IST skulle få en slik aksjon har vel ligget i kortene lenge, men godt mulig jeg beveger meg utenfor svensk politisk korrekthet når jeg skriver det. Ingen tvang, andre må gjerne synes IST er en strålende flyplass å fly via. Godt vi er forskjellige ;)

M.K gillar detta.
  9. Kimmen00

Kimmen00 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Till Auroras försvar så har iof Turkiet haft en mängd självmordsbombare under året samt förra. De flesta PKK-relaterade så risken för attentat mot IST torde tyvärr vara högre än många andra flygplatser. Mkt sorgligt att sådant sker. Men vad jag förstår blev dessa påskjutna av säkerhetsvakter innan de kommit in i terminalen. Heder åt turkisk säkerhet isf och förstå hur illa det kunde gått om det blivit en Bryssel 2.0.

Smuffe och Aurora gillar detta.
  10. Jag har avrådit allt och alla att åka till via/IST i år. Tyvärr fick jag rätt. Efter detta och BRU måste säkerheten innan säkerhetskontrollen på flygplatser höjas.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!