ExpertFlyer: Equipment change in progress

Diskussion i 'Övrigt' startad av nollbit, 15 April 2016.

  1. nollbit

    nollbit Medlem

    Postade detta i Inställt/försenat flyg på SAS longhaul tråd också, men tänkte att det är lättare för folk att söka om man gör separat tråd av det.

    SK936 CPH-SFO idag (som jag ska med): fick SMS för några timmar sen från SAS om att den är 55 minuter sen.

    Dock; när jag försökte kolla seat map på ExpertFlyer alldeles nyss fick jag "EQUIPMENT CHANGE IN PROGRESS". Är det verkligen equipment change eller är det något ExpertFlyer säger, men det betyder egentligen något annat? Jag vet att när man försöker kolla platser med British Airways efter att checkin börjat så får man också ett felmeddelande, men med SAS har min erfarenhet varit att man kan kolla seat map även efter checkin.
     
  2. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Du skriver att du ska med SK936, CPH - SFO, men jag antar att du menar tvärtom, Sk936 SFO-CPH.
    Jag får samma felmeddelande i Expertflyer, men tror snarare att det beror på tidsaspekten - för nära avgång.
    Det kan knappast röra sig om Equipment Change; det troligaste är väl att det blir LN-RKG, som vänder och flyger tillbaka till CPH.
     
  3. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Men kan det vara så att LN-RKG hade en annan konfigurering än det urpsrungliga planerade planet? Normalt brukar väl ExpertFlyer skriva något i stil med "AIRPORT CONTROL" om det är för nära in på avgång?
     
  4. nollbit

    nollbit Medlem

    Japp, borde korrläst. Ber om ursäkt.

    När jag kollat British Airways-flighter förut är det precis som du säger "AIRPORT CONTROL" man brukar få. På SK-flighter har jag ofta kunnat se Seat Map hela vägen fram till avgång. Men men, är väl bara vänta och se vad som händer.
     
  5. KalleSus

    KalleSus Medlem

    Det kan mycket väl vara så att det var en annan konfiguration från början, dvs en maskin med gammal inredning (kanske KBD, som nog inte var planerad att sättas in på Stockholm - Los Angeles/New York), men att det sen blev ändrat till LN-RKG.
    Det kan knappast bli någon annan maskin än LN-RKG. Alternativet är väl i så fall att flighten ställs in.
     
  6. AABack2ARN

    AABack2ARN Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    På SAS-flighter tycker jag det varierar. Det har (sedan man gick över till Altea?) varit möjligt att se seatmap på SAS i stort sett fram till avgång på ett flertal avgångar. Men på vissa flighter verkar det inte fungera. Kollade några godtyckliga flighter idag och på vissa var det AIRPORT CONTROL och på andra gick det att se nära in på avgång. Kan det ha att göra med avreseflygplatsens handlingsystem?
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×