Senaste nytt

Expanding Köpenhamn Kastrup

D

Deleted member 4971

Guest
Tycker Kastrup kan köpa in lite fler soffor innan dom funderar på att expandera ännu mer :D
 

Agö

Medlem
Tycker Kastrup kan köpa in lite fler soffor innan dom funderar på att expandera ännu mer :D

Garanterat ett led i att aktivera passagerare, dvs. få dem att äta på restaurangerna eller shoppa. Annars blir det till att ruttna bort vid gaterna. Jag håller med dig om att det är en brist men en från flygplatsen medveten sådan.
 
D

Deleted member 4971

Guest
Garanterat ett led i att aktivera passagerare, dvs. få dem att äta på restaurangerna eller shoppa. Annars blir det till att ruttna bort vid gaterna. Jag håller med dig om att det är en brist men en från flygplatsen medveten sådan.

Har inte tänkt på det. Blev mest bara irriterad, när jag väl fått internet att fungera så hade jag ingenstans att sitta ner hehe ;)
 

staff

Medlem
South African hade tidigare långt gångna planer på att flyga till CPH för att transportera skandinaviska
turister till/från Sydafrika men insåg att passagerarunderlaget nog inte var tillräckligt stort.
SAA har ju tidigare flugit till CPH-- någon gång under första halvan av 2000-talet vill jag minnas. Antar att 9/11 satte stopp för den linjen, som så många andra linjer. Låter dock konstigt att de skulle ha haft "långt gångna planer" på att återuppta linjen om de inte redan hade undersökt en sådan fundamental sak som passagerarunderlag?

Oavsett så tror jag att det finns ett stort antal andra linjer som skulle vara mer gångbara än CPH-JNB/CPT.
 

pep

Medlem
Konkurrencen på JNB er stenhård og det er ofte den billigste destination til "det rigtige" Afrika omend en af de længste....Det bliver svært at trænge ind - det vil næsten være som at lave en ny rute til BKK...Jeg ser NBO har et større potentiale og burde være billigere at flyve til fra Europa (3 timer kortere flyvetur end til JNB!)
 

EKCH

Medlem
Säg att SAS lanserar nya linjer från CPH i september... När kan dessa tänkas dra igång som tidigast? Jan 2015?

Hvor har du set at SAS lancere nye linjer fra CPH i september? Har hørt at der formentlig kommer en lanceringen i september men ikke nødvendigvis at linjerne er fra CPH - selvom jeg personligt håber på nye linjer fra CPH...
 
Hvor har du set at SAS lancere nye linjer fra CPH i september? Har hørt at der formentlig kommer en lanceringen i september men ikke nødvendigvis at linjerne er fra CPH - selvom jeg personligt håber på nye linjer fra CPH...

Jaha, nej jag menade mest att om det skulle komma info samtidigt som dom lanserar de nya linjerna från ARN och OSL, så hade varit intressant att veta på ett ungefär när dom linjerna skulle kunna tänkas dra igång.
Tänker om någon vet hur det brukar vara.
 
Toppen