Senaste nytt

Expanding Köpenhamn Kastrup

pep

Medlem
Problemet med Hong Kong för SAS är att det inte finns någon partner som har hubb där.....
Dette er vel ikke nødvendigvis en ulempe da der er mindre *A-konkurrence på hubbet? Desuden er der mange *A der flyver til/fra HKG, så alt ialt minder det lidt om en hub? F.eks. flyve til Pacific eller New Zealand med SK/NZ via HKG? Eller til Seoul med Asiana fra HKG osv. osv.
 

Dr. Miles

Expert
Dette er vel ikke nødvendigvis en ulempe da der er mindre *A-konkurrence på hubbet? Desuden er der mange *A der flyver til/fra HKG, så alt ialt minder det lidt om en hub? F.eks. flyve til Pacific eller New Zealand med SK/NZ via HKG? Eller til Seoul med Asiana fra HKG osv. osv.

Flygbolaget som Singapore Airlines eller THAI kan inte leva bara på xxx-Singapore, xxx-Bangkok utan de behöver anslutningspassagerare.
Det finns några Star Alliance partner som flyger till/från Hong Kong men om SAS inte samarbetar med Cathay Pacific eller Hong Kong Airlines/Hong Kong Express (som har Hong Kong som hubb), blir det svårt att behålla linjen lönsam. Air New Zealand täcker endast Auckland och då är det bättre att återöppna Bangkok linjen i samarbete med THAI.

För att ge lite mer rättvis jämförelse, Finnair kan nog inte bära Helsingfors-Hong Kong endast av Europa-Helsing-Hong Kong passagerare utan det behövs också anslutningspassagerare vidare från Hong Kong.
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Personligen hoppas jag på Hong kong eller Manila, men realistiskt tror jag inte på det.

Afrika och Sydamerika tror jag inte heller på då Skandinavien ligger fel för dessa kontinenter.

Boston tror jag kan bli bra och möjligtvis Los Angeles...
 

Kricka

Medlem
South African hade tidigare långt gångna planer på att flyga till CPH för att transportera skandinaviska
turister till/från Sydafrika men insåg att passagerarunderlaget nog inte var tillräckligt stort.
 
Toppen