Expanding Köpenhamn Kastrup

Diskussion i 'Flygplatser' startad av rstenelo, 7 Juli 2014.

  1. rstenelo

    rstenelo Guest

    Hej
    Kollade på CPH's presentation om hur de ska nå 40 miljoner passagerare - mycket intressant, trevliga ändringar! De hade även en bild på tänkbara långlinjer från CPH de närmsta åren, vilka tror ni SAS kommer försöka med?

    Skärmavbild 2014-06-27 kl. 18.37.16.jpg
     
    2 personer gillar detta.
  2. Seattle och Hong Kong låter väl som bra destinationer? :)
     
  3. Christian R

    Christian R DYKWIA

    Seattle, Hong Kong, Sao Paulo & Johannesburg skulle være meget velkomne! :)

    evt. kunne Bangkok og Hong Kong kombineres med noget 5th freedom..

    (Nu kommer jeg jo til at tænke tilbage på de gode tider hvor SAS fløj direkte til SEA, masser af gode minder. )
     
    1 person likes this.
  4. Xilan

    Xilan Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    De måste välja om de vill ha kolonisatörperspektiv eller inte. Antingen Bombay och Saigon, eller Mumbai och Ho Chi Minh City.
     
  5. Kan inte forsta varfor det inte finns en direktlinje till Hong Kong fran CPH eller ARN. Jag antar att om Cathay Pacific hade varit ett Star Alliance-bolag sa hade sakerligen funnits en linje, men det kanns som att enkom O&D-trafiken borde vara tillracklig?
     
  6. agehall

    agehall Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Har vi inte just haft en lång tråd med gissningslek om nya destinationer? Jag tycker själv övningen är rätt akademisk just nu...
     
  7. pep

    pep Medlem

    HKG er den klart største potentielle og uudnyttede direkte destination fra Skandinavien (i hvertfald fra CPH) med flest rejsende.
     
  8. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Stämmer! Strax före Boston men även Seoul verkar ligga högt från CPH. SAS till Hong Kong, det vore förträffligt.

    Intercontinental routes
     
  9. henrik l

    henrik l Medlem

    Ort:
    KVB
    Land:
    Sverige Sverige
    När man ser på den listan så känns det som att vissa destinationer skulle kunna ha ett passagerarundelag med en något större betalningsvilja.
     
  10. Problemet med Hong Kong för SAS är att det inte finns någon partner som har hubb där.
    Och det är svårt att se att Cathay Pacific börjar att flyga till Köpenhamn före Helsingfors.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×