Senaste nytt

Exceptionellt lågt pris på Burj AL Arab i Dubai!

segra

Medlem
Jag har bott på JBH (finns en reserapport på det) och söker egentligen ngt annorlunda. Ren slump att jag stötte på Burj Al Arab. Söker egentligen efter ett kanon pris på Al Maha, som tyvärr har samma pris som Burj Al Arab. Synd jag inte hade ett Amex så att jag kunde se om det hade fungerat att boka.
 

swede77

Medlem
Precis, i september kan du åka dit och då har jag sett för så lågt som 7000kr/natt.
Hade jag fått välja så skulle jag nog bo på One & Only Palm istället för de här priserna.
101 är en kanon resturang och du kan åka båt mellan fastlandet och One & Only Palm om du bor på hotellet.
Men visst skulle hellre bo på Burj Al Arab istället för i Deira :)..

Håller absolut med dig @Magnus_K, jag skulle lätt välja One and Only nu i efterhand.
 

segra

Medlem
@Miljon3 ,
Beach Hotel är ganska nergånget nu.
Det bästa med hotellet är 360 för eftermiddags drinken:)

Vi bodde på JBH Mars 2012 och då påbörjades en stor renovering (Välbehövlig)
och om man tittar på deras hemsida och bilder på rummen så är troligtvis alla
rum nyrenoverade sedan vårt besök, så jag håller nog inte med dig att det är
nergånget. Men däremot så är "value for money" rätt kass(enligt mig), finns en
massa ställe där man får det mycket bättre för 1/2 priset minst....
Vore spännande att prova One&Only The Palm men tidpunkten vid vårt besök
kräver minimum 5n och vi bor på GH 10n sen har vi 2n över då vi tänkte prova
ngt annat hotell (Helst annorlunda) typ öken resort eller ngt annat kul. Har du
provat Al Maha l A Luxury Collection Desert Resort & Spa l Official Site och har
ngt fantastiskt tips om hur man får till ett pris som inte ruinerar en så tipsa gärna.
 

Magnus_K

Medlem
@segra
De sista åren har jag alltid bott på GH när jag är i Dubai och har aldrig varit missnöjd.
Alla resturanger, personal och tillgång till stand på LRM funkar utmärkt.
Dessutom bra rum och lägenheter.
Håller helt och hållet med dig på punkterna ovan och ska se om jag inte kan klämma in en recenssion av One & Only snart.
 

Magnus_K

Medlem
@johhenrik
Hur är IC? Har varit där och ätit en gång men ligger väldigt långt bort (beroende så klart vart man ska) tänker mest om det är köer o sådant.
Har varit ute och spelat golf och avnjutit lunch på Al Badia :) det var nice!
 

johhenrik

Medlem
Man tar alltid hand om mig jättebra här. När jag checkade in i måndags i Club Lounge så säger en av dem när han ser mig: "Welcome back Mr Henrik, where have you been?" :) Är väl 3 månader sen jag var här, men de känner igen mig och även min VD som jag släpat med hit senaste gångerna kände de igen och kunde namnet på. De var bussiga och uppgraderade honom till en svit, via min RA-status, fast de förklarade att han inte har rätt till det osv.

Generellt sett tycker jag de är väldigt proffsiga här och jag få alltid mycket för pengarna. Hade jag inte varit RA hade jag bott på Crowne Plaza istället dock. Det är mer prisvärt.

Ang läget tycker jag det är perfekt när man jobbar. Slipper allt oväsen och trafiksituationen har man ju löst med de nya broarna osv, så jag har inte uppfattat det som problem. Jag åker dock bara till Academic City eller Media City när jag är här.
 
Toppen