Senaste nytt

Exakt hur bra är Lufthansa First, jämfört med SAS Business?

Steve

Medlem
Har du tur dyker det upp någon plats från San Francisco eller Los Angeles, det är inte direkt vanligt men det händer ibland och ska man bara ha en palts så ökar självklart chansen. Tyvärr brukar de dyka upp någon dag innan hemresan så har man redan åkt iväg går det inte att ändra.
Vi är två och jag har förstått att platser från västkusten är sällsynt så får nog sikta på att flyga från östkusten.
 
Lufthansa First till Dallas hade massor av award platser flera gånger när jag och sambon letade, dock att flyga från Dallas till Los Angeles har jag inte kollat.
 

Steve

Medlem
@trekker Lyckades hitta 2 st First från Frankfurt till Boston så det blev en liten omväg till San Diego. En natt i Boston och sedan vidare med United First domestic till slutdestinationen San Diego. Oj så bra Lufthansa First var:) Upplevelsen med First class loungen (för kort om tid för terminalen) och bilen ut till planet och sedan utmärkt service ombord gör att vi redan kikar på var/när vi ska försöka hitta tillgänglighet igen. Hemresan lyckades jag hitta en del tillgång i First från östkusten (Boston/New York/Chicago) men tyvärr gick det inte att hitta flighter från västkusten på rätt datum för att hinna med de flygen. Blev SAS Business från Chicago hem till ARN och man kan ju lätt säga att men blir bortskämd med service och upplevelse i First, även om SAS levererade väl efter sin standard.
Tack till alla på forumet som gett inspiration och delat sina kunskaper!
 
Toppen