Senaste nytt

Eviga diskussionen om prissättning av biljetter med avresa från Köpenhamn / København

Zniper

Medlem
Elva (11) tusen svenska kronor billigare att börja resan till Hong Kong i Bryssel istället för direkt från Köpenhamn (19k vs. 30k) i SAS Business (z-klass rakt av). Köpte en Plusbiljett T&R Bryssel för 2,5k och passar på att träffa några polare. Utöver den faktiska besparingen så får jag ju också ytterligare 8750 baspoäng.

Helt sjukt. Hur ska man veta/gissa detta? Är det lika billigt från andra orter eller är det något speciellt med Bryssel?
 

AABack2ARN

Medlem
Helt sjukt. Hur ska man veta/gissa detta? Är det lika billigt från andra orter eller är det något speciellt med Bryssel?

Tålamod, intresse på gränsen till nörderi och möjlighet att lägga ner mycket tid på att testa olika kombinationer och verktyg som exempelvis ExpertFlyer där man kan se vilka fares som finns publicerade mellan olika städer och bra kunskap i hur ITAMatrix fungerar. :)
 

Agö

Medlem
Helt sjukt. Hur ska man veta/gissa detta? Är det lika billigt från andra orter eller är det något speciellt med Bryssel?
Jag känner ju väl till detta så som vanligt gjorde jag en check på tjugo närbelägna flygplatser (max 2h) från Köpenhamn. Till Hong Kong var det särskilt billigt från Tyskland (dock ej München och Frankfurt), Amsterdam, Bryssel, Paris, Baltikum, Milano samt Zürich och Genève. Därtill kommer ju att transport till avreseflygplatsen måste vara hyggligt billigt vilket Amsterdam, Bryssel och Paris i regel är en månad före avresa. Jag bakade förstås in marginal.
 

agehall

Medlem
Helt sjukt. Hur ska man veta/gissa detta? Är det lika billigt från andra orter eller är det något speciellt med Bryssel?

Tålamod, intresse på gränsen till nörderi och möjlighet att lägga ner mycket tid på att testa olika kombinationer och verktyg som exempelvis ExpertFlyer där man kan se vilka fares som finns publicerade mellan olika städer och bra kunskap i hur ITAMatrix fungerar. :)

Eller bara hänga på BC - tycker det är enklaste lösningen faktiskt.
 

Agö

Medlem
Till detta kommer att de nya tiderna för Hong Kong är perfekta för att göra just detta. Du kan alltid resa ut på samma dag (till och med efter lunch) och på vägen hem tar du bara lämplig morgonavgång från Köpenhamn. Pallar man inte med den extra turen efter hemresan kan man ju alltid stå av i Köpenhamn (men det gör aldrig jag...).
 
Toppen