Eventuella problem med Codeshare bokning

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Lollet, 4 Februari 2015.

1. Lollet

Lollet Medlem

Hej!

Jag är osäker på om dom här frågorna hamnar i rätt del av forumet, i så fall får någon mod flytta den.

Jag har gjort en bokning till USA med 3 andra personer (på samma bokning). Bokningen gjordes på Uniteds hemsida ( 016- etixNr). Vi ska flyga CPH-FRA-JFK, EWR-LAS, LAX-FRA-CPH. Så det är codeshare med Lufthansa.

Problem 1:
    När vi gjorde bokningen så fyllde vi i mellannamn och allt som det står i passen. När bokningen var klar så hade första bokstaven från mellannamet trillat in i slutet på förnamnet på alla resenärer. Ex: Erik Joel Eriksson blev till Erikj Eriksson.

Problem 2: När jag loggar in på Lufthansa för att välja platser får jag upp meddelandet "Your flight selection was confirmed. However, the special requests could not be processed. Please contact the Service Center". Men när jag kollar bokningen på Lufthansas hemsida ser det ut som att jag har blivit tilldelad platserna jag valt för sällskapet trots meddelandet. Dock när jag loggar in på Uniteds hemsida visar den bara att en av personerna har valt sittplatser på Lufthansa flighterna. Det känns lite underligt?

Är "Problem 1" ett problem eller ska det vara så?
    Bör jag ringa Lufthansa eller United för att välja platser eller kan jag lita på att Lufthansas hemsida visar rätt när Uniteds säger något annat?

2. Christian R

Christian R DYKWIA

Problem 1 er ikke et problem.

Problem 2 er jeg usikker på. Evt. kan du vælge sæde ved at ringe, men muligvis koster det penge at vælge sæde i forvejen på Lufthansa.

agehall och Lollet gillar detta.
  3. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1 på det, det ska inte vara några problem.

Problem 2 har hänt mig också vid några tillfällen, men då har Lufthansas sida visat rätt. Åker du med Lufthansa-metall är det säkrast att logga in via Lufthansa och boka sätena där (om det fortfarande fungerar)

Lollet och Christian R gillar detta.
  4. Christian R

Christian R DYKWIA

Men på den anden side. I svenskere med alle jeres fornavne, mellemnavne, efternavne, tiltalenavne & kælenavne.. I see trouble comming ;)

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det största problemet är att våra mellannamn inte har någonting att göra med engelskans middle name...

Christian R gillar detta.
  6. NotRyan

NotRyan Medlem

Dom absolut värsta när det gäller förnamn mellannamn och dubbla efternamn är väl ändå danskarna.... :)

Jan Petterson gillar detta.
  7. Lollet

Lollet Medlem

Tack för lugnande svar!

Jakob Österberg gillar detta.
  8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ang det du frågade om ja... Sedan har du ju bokat codeshare och det kan ju ge allehanda andra problem som du säkert vet. Det är nog en större anledning att ligga vaken på nätterna och oroa sig. ;)

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    I sak korrekt, men just den här codesharekombinationen (JV över Atlanten) är nog en av de mest "säkra".

10. Homer

Homer Medlem

Du menar som t.ex det vanliga namnet

Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstrump

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!