Evenemang för flygintresserade?

Diskussion i 'Övrigt' startad av CeciliaS, 19 Oktober 2011.

1. CeciliaS

CeciliaS Ny medlem

Hej allihopa,
    Har ni några förslag på evenemang (events) man kan genomföra om man är flygentusiast? Vi är ett gäng som tidigare, tex besökt Airbusfabrikerna i Hamburg och Toulouse, Flygmuseet i Washington, "Flygkyrkogården" i Arizona, Paris airshow, flygit Airbus 380...
    Om ni har tips på fler flygevenemang så är jag jättetacksam :)

Många hälsningar
    Cecilia

2. 1 person likes this.
  3. Homer

Homer Medlem

Ni kan ju flyga en MIG-29 eller MIG-31 Fly MiG in Russia - fighter jet flights in MiG 29 or MiG 31. Aerobatics and Edge of Space Flight. Military flight training at Sokol Airbase.

Besök Boeing fabriken i Seattle
    Luftwaffe Museum Foerderverein des Luftwaffenmuseums der Bundeswehr Berlin Gatow - Home
    Imperial War Museum i Duxford England IWM Duxford - Europe's premier aviation museum
    RAF Museum RAF Museum in London & RAF Museum Cosford - Royal Air Force RAF Museum Aviation History - free family fun activities
    spana in UK Airshows Calender, där finns massor -> Flightline UK - UK Airshow Information and Photography
    Yorkshire Air Museum
    USS Midway USS Midway Aircraft Carrier | San Diego Museum | San Diego Tours
    Lashenden Air Warfare Museum i England
    Det finns massor av museum och shows i USA, det som de har gemensamt är att ALLA Amerikanska
    plan är fantastiskt fantastiska :)
    Monino airforce museum i Moskva MONINO RUSSIAN AIR FORCE MUSEUM - 2011

4. Jacob

Jacob Medlem

Vill ni göra något helt annat än museum finns det spännande flyglinjer att testa.

En sak man kan göra är att flyga till Barra och Nya Hebriderna uppe i Skottland. Barras flygplats ligger nämligen vid stranden.
    Flygplanen landar direkt på sandstranden och taxar upp till flygplatsterminalen som snarare ser ut som en strandvilla.

Bland annat British Airways och Flybe flyger till Barra med små propellerplan.

Här är lite foton jag hittade:
    Barra With Flybe & Europe With QF/BA (Pics)

1 person likes this.
  5. CeciliaS

CeciliaS Ny medlem

Tusen Tack!! det finns en hel del att sätta tänderna i! Återkom om ni får fler ideer. Jacob, jag är också inne på flygupplevelser, fler såna ideer tas tacksamt emot. Hälsningar Cecilia

6. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om det återigen kommer ett erbjudande på bonusresor till ORD i vinter är ju det där ett lockande resmål.

7. Abbe

Abbe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  8. Homer

Homer Medlem

9. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vet inte om detta är något som är av intresse, men såg igår på en youtube video från Swesim.

Ett gäng som byggt simulatorer som man sedan kan få flyga i för några hundralappar.

10. Homer

Homer Medlem

finns foresten flygmuseum i SE ocksa, Linkoping och Lulea, sakert pa fler platser ocksa

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!