EVA Air tar det här med tema ett steg till

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av sungtae, 8 Februari 2012.

1. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    CNNgo

Det är alltså inte bara livery utan hela kitet, förkläden, säten, mat etc.

Tyvärr ingen bild på C-kabinen.

Nu hoppas vi på att någon av asienkorrespondenterna på BC testar och rapporterar ;)

1 person likes this.
  2. Jacob

Jacob Medlem

Haha! :)

Fixar någon en flygbiljett sticker jag gärna iväg och skriver reportage. Jag flög Eva Air förra sommaren och var mycket positivt överraskad.

Det andra taiwanesiska flygbolaget China Airlines kör förresten också en liknande variant.

3. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det verkar enligt artikeln, som att ett av planen ska gå på den avgången du åkte med, BR857 Taipei-Hong Kong.

4. Flygplanet(eller flygplanen) med Hello Kitty målning har flugit mellan Taiwan-Japan sedan 2007.
    Det är rätt ovanligt att icke japanska flygbolag använder japanska figur på planet.

5. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det står nåt i artikeln om att licensen gick ut 2009 för de gamla planen och att dessa är nya.

Är för övrigt fascinerad av hur mycket folk (företrädesvis kvinnor) från 0 år och uppåt som gillar Hello Kitty.:confused:

6. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    BC:s medlemmar kanske kan skramla ihop till en OW ex-TPE, men du får ta dig dit själv... ;)

7. Eva Air tecknade första avtalet(2007) med Sanrio(Hello Kittys licenshavare) i Taiwan, så de fick använda planet(planen?) endast för Taiwan-Japan rutt och inom Taiwan.

Nya avtalet bör gälla även för andra rutter, om jag har förstått rätt.

8. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg ett plan i Tokyo, vill jag minnas det var, förra veckan. Smålog lite åt motivet och nu är det kul att läsa om det! :)

9. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Herre Gud! Vart är världen på väg egentligen?

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!