Senaste nytt

EVA Air kabinklasser

Dr. Miles

Expert
Omformulerar frågan.
Vilket är optimala sättet att ta sig till Filipinerna under januari, med hänsyn till både comfort och poängintjäning. Inte i business, men troligtvis någon form av economy x-tra. Helst med möjlighet till stop over hemvägen på asiatiska fastlandet, dock inte Beijing. Har EBG samt Senator.

I så fall skulle jag rekommendera Turkish Airlines Economy Comfort class till Hong Kong och köpa en separat biljett till Filippinerna. Det var så simon_says91 gjorde om jag kommer ihåg rätt.
 

Olle A

Medlem
I så fall skulle jag rekommendera Turkish Airlines Economy Comfort class till Hong Kong och köpa en separat biljett till Filippinerna. Det var så simon_says91 gjorde om jag kommer ihåg rätt.

Just så ! Vi åkte TK Comfort class till Hong Kong i Januari och sen Philippine Airlines Businessclass till Manila. Kolla på PR:s hemsida. Det är inte speciellt dyrt och på köpet får du Lounge i HKG och MNL även om Manila-loungen inte är mycket att sukta efter.
Sammantaget en väldigt behaglig resa till ett mycket anständigt pris.
 
Omformulerar frågan.
Vilket är optimala sättet att ta sig till Filipinerna under januari, med hänsyn till både comfort och poängintjäning. Inte i business, men troligtvis någon form av economy x-tra. Helst med möjlighet till stop over hemvägen på asiatiska fastlandet, dock inte Beijing. Har EBG samt Senator.

Lite OT i denna tråd men men!!

Kan rekommendera Turkish Airlines som Dr. miles säger!!! till Hong Kong via Istanbul i Comfort Class finns flera avgångar för 8000 kr tur o retur. Sen bokar man Philippines Airlines HKG-MNL för 800 kr tur o retur (kommer billigare närmare datum). 100% intjäning på Turkish i bokningsklass A, ger totalt 12800 baspoäng tur o retur till HKG. Sen kan man om man vill uppgradera sig för 400Euro HKG-IST till Business Class dock så är de osäkert om du får intjäning för jag flög i februari och jag fick efter mycket tjat på Turkish resan i bokningsklass C som incheckningen lovade i HKG och fick 200% men nu med ändrade regler så är det bara 125% intjäning i C klass och de är aldrig säkert att du får biljetten i den klassen. Dock är 3400 kr väldigt värt på hemresan som är nästan 12 timmar. Jag ska få ihop en rapport jag lovat länge på den resan!

Reserapport:http://www.businessclass.se/reserapporter/10333-turkish-airlines-comfort-class-stockholm-istanbul-hong-kong.html

Turkish priser.png

map to HKG jpeg.jpg
 

Attachments

  • map to HKG.jpg
    map to HKG.jpg
    26,3 KB · Visningar: 315
Last edited:

jumbooze

Medlem
Lite OT i denna tråd men men!!

Kan rekommendera Turkish Airlines som Dr. miles säger!!! till Hong Kong via Istanbul i Comfort Class finns flera avgångar för 8000 kr tur o retur. Sen bokar man Philippines Airlines HKG-MNL för 800 kr tur o retur (kommer billigare närmare datum). 100% intjäning på Turkish i bokningsklass A, ger totalt 12800 (16000 för EBG) baspoäng tur o retur till HKG.

Ebg bonus får du bara på sas flights ej TK.
 

Palazzi

Medlem
8.048kr i Comfort Class är verkligen ett kanonpris! Det enda negativa är anslutningsflyget i ekonomiklass mellan Sverige och Istanbul :)

Skulle ha bokat, oavsett intjäning, om man nu ska till Hong Kong
 
8.048kr i Comfort Class är verkligen ett kanonpris! Det enda negativa är anslutningsflyget i ekonomiklass mellan Sverige och Istanbul :)

Skulle ha bokat, oavsett intjäning, om man nu ska till Hong Kong

Men de är ju ett I-landsproblem som går att förbise.... 3tim, 25 min om inte mindre ner för att åka Comfort Class till det priset ;)
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Men de är ju ett I-landsproblem som går att förbise.... 3tim, 25 min om inte mindre ner för att åka Comfort Class till det priset ;)

Tack för hjälpen!
Som vanligt nyttig info när jag har frågor här på BC.
Blir säkerligen med TK, som sagts så är detta verkligen ett kanonpris. Har rest med dem några gånger från CPH till Emiraten och några timmar i economy med dem överlevar jag, det är långlinjerna som är en plåga i economy.
 

HKG Flyer

Medlem
Nu är det bokat i economy bkk-tpe-tpe-hkg i vinter. En trevlig överraskning när jag reserverade plats var att jag kunde välja plats i Elite Class kabinen på deras 777-300. Synd bara att det var på korta benet till hkg.

Är det någon som har tips om transport från flygplatsen till Taipei centrum? Tycker själv att snabbtåget verkar vara en smidig lösning eftersom jag planerar att bo nära centralstationen.
 

jumbooze

Medlem
Nu är det bokat i economy bkk-tpe-tpe-hkg i vinter. En trevlig överraskning när jag reserverade plats var att jag kunde välja plats i Elite Class kabinen på deras 777-300. Synd bara att det var på korta benet till hkg.

Är det någon som har tips om transport från flygplatsen till Taipei centrum? Tycker själv att snabbtåget verkar vara en smidig lösning eftersom jag planerar att bo nära centralstationen.

När jag var där tog jag bussen, vill minnas att den stannade på centralstationen på min väg till ximending
 
Toppen