EVA Air kabinklasser

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ulagun, 3 Juli 2013.

  1. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Kikar på semesterresa till Filipinerna början av nästa år.
    Blev intresserad av Eva Air, nu när de är med i *A.
    Verkar ha hyfsade priser och det vore intressant med ett stop på Taiwan.

    Frågan är vilken bokningsklass man ska välja? KListrat in utbudet nederst.
    Vad ger mest valueoch poäng for money? Betalas ur egna plånboken så business lär vara uteslutet.
    Prismässigt verkar Evergreen De luxe ( vilket namn) lockande. Motsvarar det SAS Economy x-tra?
    Någon som har tips och råd eller erfarenhet att flyga med dem?

    Royal Laurel Class Premium Laurel Class Business Class Elite and Evergreen Deluxe Class Economy Class
     
  2. FarewellFire

    FarewellFire Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Har flugit deras ekonomiklass mellan Taipei och Hong Kong ett par gånger. En gång i en ganska sliten 747-400 som var nästintill tom, en gång i en superfräsh A330 med spejsigt Hello Kitty-tema (som verkligen var noggrant implementerat i allt från toapapper till säkerhetsbroschyr.

    Kan i övrigt rekommendera Taipei - en ofta bortglömd pärla i Asien.
     
  3. Sofia

    Sofia Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag flög EVA Air från AMS-BKK en gång för länge sen. Vill minnas att kabinen var helt ok med bra pitch (är 180 cm lång och slår ofta i knäna i economy) och att personal och service var mycket bra.
    Dock var deras vegetariska mat ganska underlig så det fick bli flytande föda istället ;)
     
    1 person likes this.
  4. Som man säger i USA: "Liquid lunch"?
     
    2 personer gillar detta.
  5. Sofia

    Sofia Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja nåt måste man ju få i sig ;)

    Det som serverades va friterade valnötter, ris och nån tunn röd sås som såg ut som blod men troligen inte var det med tanke på beställd måltid. Mycket märkligt. Allt annat var som en vanlig flygning i ekonomiklass, dvs sallad, bröd och nån sorts efterrätt.
     
  6. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Någon som har en aning om vad intjäningen blir på EVA Air om man krediterar Eurobonus? OT ja vet men tänkte jag kunde slänga in frågan här istället för att lägga en ny tråd om de :)
     
  7. Low Eco: 50% & minst 300mi
    Eco: 100% & minst 600mi
    Business: 125% & minst 750mi


    Jag vet inte om det finns klasser som helt saknar intjäning, men klart är att intjäningen i business inte är gynnsam.

    Mer information om intjäning på länken nedan:
    http://www.flysas.com/en/us/EuroBonus/Earn-points/airlines/EVA-Air/
     
  8. simon_says91

    simon_says91 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Okey! ne jag letade efter just den där men den fanns inte på SAS.se :) Nee intjäningen där är inte så gynnsam som du säger :(
     
  9. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Omformulerar frågan.
    Vilket är optimala sättet att ta sig till Filipinerna under januari, med hänsyn till både comfort och poängintjäning. Inte i business, men troligtvis någon form av economy x-tra. Helst med möjlighet till stop over hemvägen på asiatiska fastlandet, dock inte Beijing. Har EBG samt Senator.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×