Senaste nytt

EVA Air blir en ny medlem i Star Alliance (bekräftat datum 2013-JUN-18)

Palazzi

Medlem
De flyger mellan Wien och Bangkok som Fifth Freedom Right. Tre gånger i veckan.

Trevligt! Jag bor ju inte såå långt från Wien (Jaja, inte så nära heller :) ).

Fifth Freedom Right, är det samma princip som Malaysian körde med sin ARN mellanlanding på väg till New York?

Det verkar inte vara möjligt att boka sträckan på deras hemsida, även om det visas i tidtabellen...
 

Dr. Miles

Expert
Trevligt! Jag bor ju inte såå långt från Wien (Jaja, inte så nära heller :) ).

Fifth Freedom Right, är det samma princip som Malaysian körde med sin ARN mellanlanding på väg till New York?

Det verkar inte vara möjligt att boka sträckan på deras hemsida, även om det visas i tidtabellen...

T ex en sådan paketresa med Eva Airways.

Gulliver's Reise Outlet skrev:
Bangkok & Koh Samui

Kurier Reisespecial
10 Tage / 07 Nächte
ab/bis Wien mit Eva Air

Reisezeitraum: 01.05. bis 31.10.2012

jetzt nur € 1.688,-
 

Jacob

Medlem
Ser att mitt reportage redan letats fram. :)

Trevllig nyhet! Jag var helt klart nöjd över min upplevelse med Eva Air, kan inte hitta mycket alls att klaga över. Terminal 2 i Taipei är dessutom mycket trevlig att använda.

Eva Airs linjenät har traditionellt begränsats av Taiwans politiska situation som inneburit att vissa linjer inte kunnat trafikeras av politiska skäl. T.ex. var det länge omöjligt att flyga direkt mellan Taiwan och Europa vilket gjorde att planen tvingades mellanlanda i exempelvis Hong Kong eller Bangkok. Därför har vi inte sett mycket av Eva Air i Europa.
Men saker och ting har blivit mycket bättre bara senaste 3-4 åren.
 

Dr. Miles

Expert
Jag kommer ihåg att Eva Air flög Taipei-(Los Angeles?)-Panama City en gång i tiden. Det verkar som linjen är nedlagd.
 

Jacob

Medlem
Som jag nämnde i min recension så har Eva Air en lite annorlunda lounge hierarki i Taipei.

Eva Air Business Lounge: Tillgänglig för Evergreen silver och guldmedlemmar vid resa i economy samt för business class passagerare från andra flygbolag som använder Eva Airs lounge. Den enklaste av de tre loungerna belägen till höger om receptionen.

Eva Air Diamond Lounge: Tillgänglig för passagerare i Eva Air business class. Ligger till vänster om receptionen. Nyligen renoverad med bättre faciliteter än business loungen.

Eva Air Evergreen Garden: Tillgänglig för passagerare med Diamond status i Eva Airs bonusprogram Evergreen. Ligger separat från övriga lounger mitt i atriumet som en inhägnad trädgård.

Jag undrar vilken lounge man kommer få tillträde till som Star Alliance Gold, eller om de kommer ändra om hela strukturen.
 
Här finns Route Maps:
Route Maps - EVA Air | America

Ny Star Alliance rutt till Australien:
CDG-TPE-BNE (!)

Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.56.03.jpg Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.56.12.jpg Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.55.53.jpg Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.55.45.jpg Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.55.35.jpg Skärmavbild 2013-01-22 kl. 20.55.23.jpg
 
Toppen