Senaste nytt

Ev inställt flyg Köpenhamn - Singapore 180817

Lite seg i skallen nu, kan någon vänlig förklara?

Jag har betalt resan för oss båda med Amex Elite. Bagaget är försvunnit, kommer (ev) dyka upp i morgon. Är det bara jag som har rätt till inköp på max 3000? Kommer ej utnyttja allt, behöver bara shorts, tshirt och underkläder. Min kompis har Amex Premium.
 

Tonton

Medlem
Lite seg i skallen nu, kan någon vänlig förklara?

Jag har betalt resan för oss båda med Amex Elite. Bagaget är försvunnit, kommer (ev) dyka upp i morgon. Är det bara jag som har rätt till inköp på max 3000? Kommer ej utnyttja allt, behöver bara shorts, tshirt och underkläder. Min kompis har Amex Premium.

Jag antar att din kompis EJ är något av följande:

  1. Kortmedlemmens,maka/make/sammanboende.Med sammanboende avses här person som sammanbor med Kortmedlemmen under äktenskapsliknande förhållanden och är folkbokförd på samma adress.

  2. Kortmedlemmens hemmavarande barn som är under 25 år vid dagen för avresan. Make/maka/sammanboende och barn är Försäkrade även när de reser på egen hand under förutsättning att övriga villkor är uppfyllda.
Isf gäller detta för Er:
Bagageförsening. Maxbelopp 3 000 kronor per person om den försäkrades incheckade bagage inte har anlänt till destinationsflygplatsen inom 4 timmar efter den försäkrades ankomst.

Ytterligare bagageförsening. Ytterligare maximalt 3 000 kronor per person om försäkrads incheckade bagage fortfarande inte har anlänt till destinationsflygplatsen inom 48 timmar efter den försäkrades ankomst.

Bagageförsening. Maxbelopp 2 000 kronor per person om den Försäkrades incheckade bagage inte har anlänt till destinationsflygplatsen inom 4 timmar efter den Försäkrades ankomst,

Ytterligare bagageförsening. Ytterligare maximalt 2 000 kronor per person om Försäkrads incheckade bagage fortfarande inte har anlänt till destinationsflygplatsen inom 48 timmar efter den Försäkrades ankomst

Din kompis försäkring gäller i och med att resan är betald med ett amexkort - det spelar ingen roll vems amex det är. Sedan, som påvisat ovan, skiljer sig försäkringarna åt emellan er två.
 
Tack. Fantastiskt forum med en svarstid som andra bara kan drömma om.

Sista (förhoppningsvis..) fråga, ska jag betala min kompis utlägg eller ska han betala med sitt kort? Vi kommer köpa oavsett, men det vore dumt att göra fel, om det går göra rätt...

Tack!!
 

Tonton

Medlem
Sista (förhoppningsvis..) fråga, ska jag betala min kompis utlägg eller ska han betala med sitt kort? Vi kommer köpa oavsett, men det vore dumt att göra fel, om det går göra rätt...

Jag skulle personligen splittra kostnaderna. Du betalar dina utlägg medan kompisen betala sina egna utlägg.

Tror inte att det gör någon större skillnad egentligen, så länge ni försöker betala det mesta med Amex, men better safe than sorry :)
 
Toppen