Eurubonus poäng / Vistelse

Diskussion i 'Best Western & Rewards' startad av SilverJonten, 12 Januari 2019.

1. SilverJonten

SilverJonten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej.
    Jag bor ganska sällan på BW så jag är osäker på hur det funkar med Eurobonus poängen.
    Jag funderar på att boka ett BW hotell för nästa vecka för att få EuroBonus poäng.
    Detta då jag redan har tillräckligt med poäng och status på Choice som jag primärt bor på i Sverige.
    Är Diamond på BW, tänkte boka 4 nätter.
    Ser man på BW hemsida så står det att man får 600EB poäng / vistelse..
    Sas - Best Western Hotels and Resorts

Innebär detta att jag måste göra 4 bokningar för att få 4 x 600EB poäng?

2. mha321

mha321 Medlem

Det brukar det göra, ja.

Och det brukar alltid finnas något i det finstilta att även om du gör 4 bokningar på 4 nätter i rad så räknas det som en vistelse. Du måste välja två hotell och ta varannan natt för att få det att bli 4 vistelser. (Har inte lusläst villkoren för BW eftersom jag inte använder det själv, men så är det på i princip alla kedjor)

3. Cristoffer

Cristoffer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns två sätt att Eurobonuspoäng hos BW.

Det ena gäller bara Sverige och der är att visa upp Eurobonus kort vid vistelse. Då får man bara EuroBonus, 600poäng/ vistelse.

Det andra sättet som gäller på alla hotell i hela världen och det är att i sin BW profil registers sitt EuroBonus konto och kryssa i profilen att du önskar Frequent flyer istället för BW poäng.

Det som då händer är att du får 600 EuroBonus per vistelse + att du får 500 BW poäng per vistelse.

Gör du på der andra sättet så bokar du via BW hemsida eller om det är en resebyråbokad vistelse så visar du då upp ditt BW kort vid incheckning. BW kortet blir då automatiskt kopplad mot ditt Eurobonusnummer.

Bryant, Kaik och SilverJonten gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!