Europcar börjar med 4-timmarsuthyrning

Diskussion i 'Hyrbilar' startad av Morgan, 28 November 2013.

1. Morgan

Morgan Medlem

Europcar i Sverige har precis lanserat "Shoppingbilen" - bilhyra i fyra timmar för 399 kr eller mer.

Lite dyrt jämfört med weekendhyrespriserna, men ändå en god tanke och börjar likna bilpoolsverksamhet lite mer. Hertz är sedan tidigare delägare av bilpoolsföretaget Sunfleet och Avis amerikanska Zipcar så att biluthyrning och bilpool närmar sig är ett tydligt tecken.

Shoppingbilen

2. Moco

Moco Medlem

God tanke, men på tok för dyrt. Tycker överlag att Europcar's prismodell är synnerligen oattraktiv.

3. Morgan

Morgan Medlem

Håller med om att det är för dyrt, men deras helgpriser är attraktiva .- 800 kr för en Golf kombi fredag morgon till måndag morgon!

4. Säkert attraktivt i storstan (där lokaltrafiken är gångbar), men i Västerås så behöver jag bilen alltför ofta för att detta skulle vara gångbart.

Sen har jag väl också ett bilintresse där jag luftar ekipaget mer än absolut nödvändigt. Känns lite trist att hyra en tråkigare bil än sin egen... :(

Bra idé - men inget för mig! :)

5. Om man inte har absolut behov av flygpoäng, finns det hyrbil från diverse bensinmack som erbjuder billigare hyra än 399 kr.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!