Senaste nytt

Europas otrevligaste flygplatser

henrik l

Medlem
Ett par riktigt trista europeiska storflygplatser tycker jag är Linate i Milano och Berlin Tegel.

Håller med. Malpensa är inte alltför rolig heller om man inte kommer in i någon lounge. Om jag tvunget ska vänta på en flygplats i Italien och inte kommer in i en lounge föredrar jag FCO. Finns mera att gå runt och titta på där än på MXP.
 

Palazzi

Medlem
Håller med. Malpensa är inte alltför rolig heller om man inte kommer in i någon lounge. Om jag tvunget ska vänta på en flygplats i Italien och inte kommer in i en lounge föredrar jag FCO. Finns mera att gå runt och titta på där än på MXP.

Vid arrival på Linate finns väl ETT fik:p Senast när jag kom sent (23.00) hade det redan stängt... Ärligt talat tycker jag inte så mycket om någon Italiensk flygplats.
 

NyfikenGrau

Medlem
Kan inte riktigt sätta fingret på varför jag gillar en del, tycker om BRU A, HEL och LHR T5...troligen för att de är så ljusa och luftiga. Tycker ARN tyvärr kan vara rätt dyster (ankomsthallen T5) och opraktisk med SkyCity som splittar flygplatsen.

Gillar inte större franska utom TLS, gillar inte heller flera italienska (fast Olbia är ljus och fin, begränsad businesstrafik dock antar jag..) och har även problem med många tyska (7 nyanser av grått, det här landets egentliga nationalfärg).

Kort sagt gillar jag väl ljusa då :)
 

Dr. Miles

Expert
Jag hatade hårda tunna Tork toapapper på Arlanda men de har bytt till något mjukt när jag landade dit ett par dagar sedan.
Har de fått mer budget?
 

Palazzi

Medlem
Jag hatade hårda tunna Tork toapapper på Arlanda men de har bytt till något mjukt när jag landade dit ett par dagar sedan.
Har de fått mer budget?

Det där pappret är en fröjd i jämförelse med vad Ryanair kommer erbjuda om de köper Stansted.. De kommer ta betalt per dm förbrukat papper också, där kostnaden ökar exponentiellt;). Betalning sker på insidan av dörren, och om man inte har tillräckligt med pengar kommer man inte ut...
 

NyfikenGrau

Medlem
SkyCity är väl å andra sidan den minst sunkiga delen om man rör sig från ena sidan flygplatsen till den andra. Ta som exempel trapphuset mellan T4 och T3.

Absolut, jag menade inte att SkyCity var sunkig/dyster, utan opraktisk. Eller snarare att det stora tomrummet mellan terminalerna är opraktiskt, SkyCity eller ej. SC är ju rätt fin i sig med sina panoramafönster. Har alltid varit nyfiken på om det är möjligt/troligt att Arlanda någon gång byggs ut till någon slags hub, men det förutsätter väl i princip underjordisk utbyggnad.
 
Toppen