Senaste nytt

Europas otrevligaste flygplatser

FRA har jag bara dåliga erfarenheter av, så den hade jag inte rankat högt alls. Kanske hade otur den dagen, men säkerhetskontrollskön var stillastående merparten av tiden.
MUC är mycket bättre (i alla fall terminal 2, T1 kan jag inte uttala mig om då jag inte varit där) av de två.
 

nilsson

Medlem
Problemet med alla sådana här undersökningar är metodfel. Du får bara fram de största dåliga, men inte sämsta. Är inte Vilnius sämre än dessa?
 

Alx

Medlem
Que? Har du varit inne på toaletterna vid bagagebanden i "gamla" term 5? Små, trånga, mörka och ofta illaluktande!:(:eek: Nä, absolut inte rena och trevliga! "Muggarna" i "nya" term 5 är dock OK.

Jag brukar inte ägna så stort intresse för offentliga toaletters trevlighet. Men de aktuella toaletterna håller jag med om är en skamfläck för ett annars trevligt ARN! Tur att det finns andra att använda! ;)
 

Jacob

Medlem
Jag brukar inte ägna så stort intresse för offentliga toaletters trevlighet. Men de aktuella toaletterna håller jag med om är en skamfläck för ett annars trevligt ARN! Tur att det finns andra att använda! ;)
Kan glädja med att de toaletter som ligger i bagagehallen närmast B-piren nu är avstängda för renovering.
 

NyfikenGrau

Medlem
Kanske svårt för C-och F-resenärer att ha någon erfarenhet av, men vill ni ha ett riktigt genuint otrevligt bemötande som får CDG att framstå som morgonsoffan på TV4, ska ni bege er till SXF, nedre våningen när Easyjet kör iväg sina femtielva morgonplan samtidigt (fyllda av oss snåljåpar och socialgrupp 37) och gå igenom säkerhetskontrollen där. Krångla gärna lite med något (påstå att du hört att man visst får ta med vattenflaska in) så ska ni få känna på vad klassisk preussisk surhet i kombination med 40 års kommunism kan göra i form av kundbemötande ;) Har hört saker där som inte är tryckbara...ett flertal gånger.
 

Jacob

Medlem
Problemet med alla sådana här undersökningar är metodfel. Du får bara fram de största dåliga, men inte sämsta. Är inte Vilnius sämre än dessa?
Visst är det så. Det är väl problemet i största allmänhet när man pratar om flygindustrin och undersökningar/rankings. Hur många har egentligen besökt så många flygplatser och testat så många flygbolag/produkter att man kan ranka på ett rättvist sätt? Om nu saker ska ställas i relation till varandra. Det finns ju så oändligt mycket.

Jag skulle vilja ha med Kiev på listan, det var ingen rolig upplevelse.
 

Mikael

Medlem
Kanske svårt för C-och F-resenärer att ha någon erfarenhet av, men vill ni ha ett riktigt genuint otrevligt bemötande som får CDG att framstå som morgonsoffan på TV4, ska ni bege er till SXF, nedre våningen när Easyjet kör iväg sina femtielva morgonplan samtidigt (fyllda av oss snåljåpar och socialgrupp 37) och gå igenom säkerhetskontrollen där. Krångla gärna lite med något (påstå att du hört att man visst får ta med vattenflaska in) så ska ni få känna på vad klassisk preussisk surhet i kombination med 40 års kommunism kan göra i form av kundbemötande ;) Har hört saker där som inte är tryckbara...ett flertal gånger.

Det gäller nog många "lågpris-flygplatser". Jag har riktigt dåliga erfarenheter av Paris Beauvais.
 

nilsson

Medlem
Jag skulle vilja ha med Kiev på listan, det var ingen rolig upplevelse.

Där får man ju åka bil till planet om man bara har Priority Pass. Jag kan o-rekommendera Odessa. Det står två fotöljer bredvid fikaståndet på airside. Det är loungen (d.v.s. man får bara sitta där om man har C-biljett). Terminalen är å andra sidan intressant att besöka. Det ser ut som en gammal herrgård som sedan proletariatet byggt om till flygplats. Golv i träparkett med fula stålbänkar, höga dörrar med stukatur och trappor i armerad betong.
 
Toppen