Senaste nytt

Eurocard Platinum ?

Olsson91

Medlem
Såvida inte ditt Amex G är ett Corporate så förstår jag Amex, då din betalningsförmåga kan vara zero to non. ( Menar inte just i ditt case men finns ju ingen gräns för att få kortet).
En person med 25K sek som slipper 300K en månad är ju en big alert enligt min mening.


Nä, det är ett vanligt guld kort. Kommer ihåg när jag fick mitt Amex G, tog inte lång tid innan dom spärrade kortet och då var fakturan på drygt 20k. Men sedan så gick det bra och fakturorna gick mellan 50-80k i drygt ett år. Men sedan helt plötsligt så blev kortet spärrat utan förvarning, så de är därför jag är lite lack på Amex.

Med mitt Eurocard så har de aldrig hänt att jag fått de spärrat. Vet att de ringde i början en gång och frågade om jag klarade av fakturan och då så var de lugnt. Men annars inget.
 

Magnus_K

Medlem
Nä, det är ett vanligt guld kort. Kommer ihåg när jag fick mitt Amex G, tog inte lång tid innan dom spärrade kortet och då var fakturan på drygt 20k. Men sedan så gick det bra och fakturorna gick mellan 50-80k i drygt ett år. Men sedan helt plötsligt så blev kortet spärrat utan förvarning, så de är därför jag är lite lack på Amex.

Med mitt Eurocard så har de aldrig hänt att jag fått de spärrat. Vet att de ringde i början en gång och frågade om jag klarade av fakturan och då så var de lugnt. Men annars inget.
Eurocard Gold/Platinum bouncar också ibland om man är utomlands och har hög spend.
Dom ringde upp mig när jag skulle betala ett hotell för 80K sek och frågade om jag var den som skulle betala och det ser jag mer som en bra grej att dom kollar.
Pallar inte allt strul efteråt.
Men förstår hur du menar att man inte vill stå med skägget i brevlådan om man har kund eller liknande med.
Vet jag att jag ska ha en hög spend så brukar jag bara slå en signal innan så dom vet om vad som komma skall.
Enkelt tar typ 2min.
 

Valley

Medlem
Hur är det nu med obegränsade lounge-besök.
Enligt mig så är det obegränsade. Ingenting jag ser på deras hemsida säger ett ord om annat än att värdet är EUR 399 = Prestigenivå = ingen kostnad.
Nu börjar jag bli debiterad av Eurocard för loungebesök. Någon som har hört/läst något om att det är maximerat till x antal besök ?
 

FF#1

Medlem
Hur är det nu med obegränsade lounge-besök.
Enligt mig så är det obegränsade. Ingenting jag ser på deras hemsida säger ett ord om annat än att värdet är EUR 399 = Prestigenivå = ingen kostnad.
Nu börjar jag bli debiterad av Eurocard för loungebesök. Någon som har hört/läst något om att det är maximerat till x antal besök ?
Hmm.. har inte hört nått sånt men det är väl bara en tidsfråga innan det kommer "Enhansments" även på det kortet nu efter EU reglerna.
 

malmokalle

Medlem
Vad jag förstår så är EC Platinium som privatkort med PP = fria loungebesök. Med företagskort får man vackert betala 30 USD/person.
 
Last edited:

Magnus_K

Medlem
Hur är det nu med obegränsade lounge-besök.
Enligt mig så är det obegränsade. Ingenting jag ser på deras hemsida säger ett ord om annat än att värdet är EUR 399 = Prestigenivå = ingen kostnad.
Nu börjar jag bli debiterad av Eurocard för loungebesök. Någon som har hört/läst något om att det är maximerat till x antal besök ?
Oftast får du en debitering och en kreditering.
Men vad jag förstår så är det 1 person EC Platinum gäller för om jag inte är helt snurrig.
 

Valley

Medlem
Oftast får du en debitering och en kreditering.
Men vad jag förstår så är det 1 person EC Platinum gäller för om jag inte är helt snurrig.

Stämde precis. Jag som läste fakturan lite dåligt. En kreditering hade hamnat sist bland posterna.
Allt frid och fröjd igen :)
 
Last edited:

Kastrup

Medlem
Har jag missat något här? Med Eurocard Platinum får man Priority Pass, som ger innehavaren gratis lougneaccess, men gäst kostar USD30. Samtidigt informerar Eurocard om att man man gå in i loungen UTAN att använda PP, och bara vifta med Eurocard. Kostnaden blir då 95DKK för innehavaren +125DKK för gästen, vilket blir (lite) billigare än att använda Priority Pass...

Köpenhamn Kastrup, terminal 2
Aviator Lounge

Pris: 95 DKK
Medföljande gäst betalar 125 DKK

Besök hemsida

Köpenhamn Kastrup, terminal 2
Aspire Lounge

Aspire Lounge
Pris: 95 DKK
Medföljande gäst betalar 125 DKK

Besök hemsida
 

Mikael S

Medlem
Halva priset fram till 21 augusti på Eurocard Platinum, dvs 750 kr.
Gratis extrakort till make/maka.

Med tanke på att priority pass kostar 3700 kr styck och här kan man få 2 stycken för totalt 750 kr så måste väl det anses prisvärt
 
Toppen