Senaste nytt

Eurobonussystemet är ineffektivt

RickardG

Medlem
Problemet är att resenärer du beskriver inte är lojala.
Men de kanske kan bli det, om det skulle finnas något för sällanresenärer att locka med? Något intressant sätt att spendera poäng om man har väldigt skralt på kontot? Någon liten förmån som inte är i klass med silver men ändå kan få sällanresenärer att välja SAS istället för rödnos om priset är i samma storleksordning?
 

gdaily

Medlem
Självklart är det inte rimligt att alla ska få lounge-access, men behöver de få samma förmåner som dagens silvermedlemmar? Min poäng är att få även de kunder som inte bryr sig om poäng eller kreditkort att vara lojala till flygbolaget, att skapa även skapa värde för dem.
Vad har du för förslag på förmåner som sällanresenärerna ska få (men som inte sällansällansällanresenärerna ska få)?
 

RickardG

Medlem
Helt ogenomtänkt från min sida men jag slänger ändå iväg det: vad skulle hända om man gav betydligt mer poäng för den första resan varje år? Säg att man fick x2 eller x3 på första resan, eller x tusen extra poäng. Kanske skulle det gynna sällanresenärer men inte drabba SAS eller frekventa resenärer i någon större omfattning?
Som sagt, kanske är jag ute och cyklar...
 

BAS

Medlem
Jag tycker också att programmet är generöst, men det upplevs nog som ganska krångligt, det är inte lätt för sällanresenärer att se fördelarna.

En förenkling är att göra som Norwegian, och vid varje bokning föreslå att man i första hand använder sina poäng som delbetalning. Då förslagsvis till en fast kurs, t.ex. 5 öre per poäng. Så efter en t.o.r. har man direkt "50 kr" att spendera på nästa bokning.

Detta alltså som default i stället för dagens krångligare variant där man måste gå in och söka på "Boka bonusresa - poäng + pengar"
 
  • Gilla
Reactions: obs

Agö

Medlem
Jag tycker också att programmet är generöst, men det upplevs nog som ganska krångligt, det är inte lätt för sällanresenärer att se fördelarna.

En förenkling är att göra som Norwegian, och vid varje bokning föreslå att man i första hand använder sina poäng som delbetalning. Då förslagsvis till en fast kurs, t.ex. 5 öre per poäng. Så efter en t.o.r. har man direkt "50 kr" att spendera på nästa bokning.

Detta alltså som default i stället för dagens krångligare variant där man måste gå in och söka på "Boka bonusresa - poäng + pengar"
Detta förutsätter nog intjäning och uttag endast på SAS egna flighter, eller hur hade du tänkt hantera partners?
 

pswe

Medlem
Vad har du för förslag på förmåner som sällanresenärerna ska få (men som inte sällansällansällanresenärerna ska få)?
Det ingår ju redan en del, framförallt förmånen att få hjälp om det blir strul, men också personal som pratar skandinaviska, leksak till barn, schysst service om incheckade väskan skadas.
Tyvärr är det väl få där ute som ser skillnaden. Det väljls blint det billigaste som kommer upp på skärmen om så skillnaden bara är en krona.
 
Toppen