Eurobonussystemet är ineffektivt

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Yoghurt, 7 November 2015.

  1. Yoghurt

    Yoghurt Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Som Eurobonussystem är utformat idag är huvudfokus på de mer frekventa resenärerna. Hela systemet allt från hur man uppnår status och till förmånerna är sådana som endast gynnar en om man reser mycket. Men min mamma då? Varför helt skippa den bredare massan som reser mer sällan?

    En följd av detta blir att man missar många kunder som istället kommer söka sig till Norwegian och andra konkurrenter i jakt om det billigaste priset, som SAS ändå inte kan konkurrera med.
     
  2. Silver får man ju efter 10 resor?
     
    Stefan62 och Palle Kuling gillar detta.
  3. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Silver efter 10 resor med lounge access på lågsäsong när de flesta sällanresenärer är ju ganska bra? Och bonusresor inrikes för 5000 poäng vid kampanj passar också bra för de som inte har så många poäng på sitt konto.
     
    Zethian, anjak, AtleFlyg och 5 andra gillar detta.
  4. Yoghurt

    Yoghurt Medlem

    Land:
    Finland Finland
    Men dom som inte reser tio resor om året då, utan kanske en gång?
     
  5. Fixter

    Fixter Medlem

    Ort:
    Luleå
    Land:
    Sverige Sverige
    Ja då räknas man inte, vad är vitsen med att dela ut silver till alla, man måste ju få något för o ge något i det här fallet!

    Reser hon bara 1gg per år så lär ju hon knappast vara i behov av fasttrack, lounge etc?! Väska o handbagage är ju endå generösa med SAS
     
    MaBe, Zethian, Dreamliner787 och 4 andra gillar detta.
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Detta är ett lojalitetsprogram. Den typen av resenärer är det knappast någon mening med att fånga upp.
     
    Zethian, MegaFlyer, andreas och 9 andra gillar detta.
  7. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad har man för nytta av poäng och förmåner då?
     
  8. Trox

    Trox Medlem

    Reser man så sällan så kan man ju köpa en biljett i Plus istället.
     
    Dreamliner787, Dreamliner, Igorius och 3 andra gillar detta.
  9. spritfet

    spritfet Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Frequent Flyer Program...
     
    Marcus_R, Sarcastrix, Christian R och 6 andra gillar detta.
  10. Napapijri

    Napapijri Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Nyfiken på höra vad du tycker att sällanresenärer bör få för perks... och när dessa ska triggas. Eller ska lounge vara för alla 2,6 miljoner passagerare som reste med SAS i oktober?
     
    Marcus_R och Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×