Eurobonuspoäng på Swiss codeshare med SAS

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Mirakaz, 6 Mars 2014.

1. Mirakaz

Mirakaz Medlem

Jag ska flyga med swiss och flygningen till zur från arn är codeshare med sas. Om jag reggar mitt eurobonus får jag poäng enligt sas tabell eller swiss?

2. seat56f

seat56f Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det SAS-metall får du SAS-poäng till EuroBonus, även om det är LX-kodat flyg. En av få klara regler i codeshare-djungeln...

1 person likes this.
  3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du bör läsa http://www.businessclass.se/forum/sas-group-eurobonus/11654-hur-manga-eurobonuspoaeng-tjaenar.html som svarar på en hel del frågor.

Isåfall är hela ditt svar void eftersom man inte vet bokningsklassen hos Swiss.

Exakt. Det är SAS som gör ett undantag för sina egna flighter här. Generellt gäller dock fortfarande att man ska undvika code share så långt det går, och helst mer än så.

4. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ok!

5. Mirakaz

Mirakaz Medlem

Det är sas metall men på bokningen står det LX.

och det är Zurich jag flyger till :)

6. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Då får du poäng som att du reser med SAS. Som vanligt alltså. Det är den som utför flygningen som räknas. Och med SAS är det inget krångligt med bokningsklasser eftersom du får 100% poäng i alla ekonomibokningsklasser.

7. Välkommen till BusinessClass, Mirakaz!
    Döp bättre och tydligare rubrik nästa gång. Eurobonus är inget bra trådrubrik här.

8. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Set bästa med just den sträckan är att en billig S-klass hos LX ger 3000p till Eurobonus (SAS metall men LX prefix)

9. Det är ingen garanti att SWISS S klasss mappas till SAS S klass även vid nästa gång.

1 person likes this.
  10. NotRyan

NotRyan Medlem

Men eftersom ingen SAS ekonomi-bokningsklass ger mindre än 100% till Eurobonus har det ju ingen betydelse...

Mvh
    /NotRyan

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!