Senaste nytt

Eurobonuspoäng mellan Bangkok och Melbourne

NotRyan

Medlem
Jag tror att det stora flertalet härinne också väger in VEM som betalar biljetterna. Är det surt beskattade pengar ur egna plånboken så ser nog många av oss lite annorlunda på prisskillnaderna än om det är företagets pengar det handlar om. Båda kan ju göra ett medvetet val med helt olika outcome.

Självklart är det så :) Sedan FINNS det ju dom som är medvetslösa också... Det är dom vi vill hjälpa....

Mvh
/NotRyan
 

Igorius

Medlem
Det är ett väldigt riskfyllt antagande. Jag förutsätter 0p om jag flyger codeshare på star alliance.

Jag har några gånger bokat resor hos Swiss eller Lufthansa där något segment varit codeshare med SAS som operating carrier. Just den kombinationen tycker jag känns ganska riskfri ifråga om poängintjäning - flyger jag i SAS Go-kabinen och krediterar till Eurobonus spelar det ju inte direkt någon roll exakt vilken bokningsklass min LX- eller LH-biljett översätts till hos SK. Jag kan dock ha fel!
 
agehall: Av de gånger du flugit i business och eller first och det varit med en codeshare flygning i om *A, hur många gånger har det hänt att du fått 0 poäng då? Som jag tidigare skrev så utgick jag ifrån att då man bokat en businessclass biljett, codeshare eller ej. Så "översätts" den biljetten till motsvarande klass hos operating carrier.
Eller är det så illa att det finns bokningsklasser inom business som inte ger några poäng (förutom de bokningsklasser man hamnar i då man bokar en resa med poäng)??
 

Dr. Miles

Expert
Eller är det så illa att det finns bokningsklasser inom business som inte ger några poäng (förutom de bokningsklasser man hamnar i då man bokar en resa med poäng)??
Jo, tyvärr. :(

http://www.businessclass.se/forum/d...star-alliance-jv-22-400-dkk-inkl-skatter.html

Poängintjäning:

Austrian P klass ger:

Brussels Airlines P klass ger

Lufthansa P klass ger:

SWISS P klass ger:

United P klass ger:
 
Tack snälla Dr. Miles för infon :) . Helt korrekt och detta är något som du alltid är grymt bra på att meddela då du lägger upp dina delas.

För ordningens skull kan vi väl stänga denna tråd då den fyllt sitt syfte.
 
Toppen