Eurobonuspoäng med Continental

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Jonas Bäckman, 31 Oktober 2011.

1. Jonas Bäckman

Jonas Bäckman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad blir poängen hos eurobonus om man åker på en Z biljett ARN-EWR-MIA med Continental? Enligt intjäningstabellen så räknas Z på Continental som low business och hamnar i ekonomi delen.

2. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    100% på EuroBonus med CO Z blir det tyvärr bara.

3. JensE

JensE Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    ARN-EWR 3930 och EWR-MIA 1092 så 10044 för ToR.

4. sungtae

sungtae Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    3930 avrundas till 4000 och 1092 avrundas till 1100 så RT innebär 10200 i EuroBonus.

5. Jonas Bäckman

Jonas Bäckman Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för hjälpen.

6. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej Jonas!
    Kolla bara en sak. Det finns ej business inom USA, så antagligen är du bokad i FIRST mellan EWR och MIA. Då är du antagligen bokad i A-klass, vilket innebär 200% intjäning. Så poängen kan alltså bli 4000+1100*2=12400 EuroBonus T&R. Det är värt att kolla i alla fall!

7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är lurigt med inrikessträckorna. Om det varit ett pris i z-klass publicerat av SAS hade det varit Economy på inrikessträckan i alla fall. Men antar att det nu är ett CO/UA-pris.

8. För att göra detta en mer klurig kan jag tillägga lite detaljer från min senaste resa:
    28/09 Bokat CO814 i Z klass, det var UA814 i A jag reste - fick 300% på M&M som en FIRST bokning
    04/10 Bokat CO1131 i Z klass, ändras till A i bokningen under september - fick som D-klass i M&M därmed 200%
    04/10 Bokat LH7626 i Z klass som är CO28 - fick som D-klass i M&M därmed 200%

Så jag tror att just nu kan det bli vad som helst eftersom UA/CO håller på att integreras ;) Svårt att bedöma just nu vad du kommer få baserat på min erfarenhet...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!