Eurobonuspoäng med Aeroflot biljett där ett segment flygs av SAS?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av pljung, 25 November 2013.

1. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Kom igår hem från en resa till Krasnojarsk (KJA) med anslutning i Moskva. Hela utresan samt första segmentet på gårdagens hemresa flögs av Aeroflot, men flyget från Moskva till Köpenhamn flögs av SAS.
    Min resa är av resebyrån vid bokning registrerad med mitt KLM FlyingBlue card, och ville nu ändra sista segmentet till Eurobonus. Personalen vid gaten menade att detta var omöjligt eftersom flygbiljettnumret startade med 555 (antar att detta är Aeroflots biljettnummer?).
    Någon som vet om jag för det första får poäng på FlyingBlue för denna SK-flight, och om inte ifall jag kan efterregistrera detta på mitt Eurobonus trots flygbiljettnumret?

/Peter

2. Du borde kunna efter registrera SAS flyget via din EuroBonus profil online 21 dagar efter flygningen utan problem.

3. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om flighten är bokad som Aeroflot codeshare (ej SK-nummer) får du inga Eurobonuspoäng. Det är någon gammal regel som jag fortfarande *tror* gäller tyvärr. En specialregel just med Aeroflot till Moskva.

4. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja det är codeshare, så får avvakta och prova efterregistrering om 14 dagar.
    Om det inte går att kreditera till Eurobonus så borde det synas poäng på mitt FlyingBlue, annars blir det lite moment 22 :)

1 person likes this.
  5. NotRyan

NotRyan Medlem

Last edited: 25 November 2013
  6. Tyvärr det går inte. Det ska vara Skyteam flygbolags flightnummer men SU operated (vilket det inte gör i ditt fall) för att kunna tjäna in miles till Flying Blue.

Aeroflot | FlyingBlue.com

Det är ännu ett fall för agehalls de tio budorden™.

1 person likes this.
  7. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad bra! Då har den gamla (konstiga) regeln ändrats. Det var något med att alla flygbolag tvingades ha codeshare med Aeroflot förr i tiden och då fick man inga Eurobonuspoäng om man åkte på SAS-flighten till Moskva på Aeroflotdokument.

8. pljung

pljung Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Poängen ramlade in på mitt EuroBonus konto idag, så även om det tog sin tid så löste det sig tillslut :)

3 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!