Eurobonuspoäng i Business Saver med Swiss

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av perhall, 8 Februari 2014.

1. perhall

perhall Medlem

Ska åka till Barcelona ARN-ZRH-BCN-ZRH-ARN. Business saver-biljetterna är bara några hundra kronor billigare per riktning än vanlig business. Någon som vet om det är lika många poäng man får? Framgår inte riktigt på Swiss hemsida.
    Per

2. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Swiss Business Saver bokas i P. Ger 100 % till EuroBonus. Framgår tydligt att det är P-klass på Swiss sida. Jämför sedan med EuroBonus-charten nedan.

EuroBonus partners - SWISS - SAS

1 person likes this.
  3. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ser du vilken bokningsklass din biljett skulle bokas i isf.?
    Det bör framgå om du håller musen över priset.

4. taxvalp

taxvalp Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Brukar vara i bokningsklass P som numera bara ger 100% till EuroBonus. Exempelvis Turkish M&S är mer generösa och ger 150% (minst 1200) i samma klass.

5. perhall

perhall Medlem

Det står Z när man drar över Business, men ingenting när man drar över Business Saver.
    Men om nu Saver är P så är det ju hur som helst lika många poäng och då kan jag lika gärna åka Saver.
    Per

6. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jo då.

Swiss P Class.png

1 person likes this.
  7. perhall

perhall Medlem

Från iPad står det inte P nånstans, får bara upp den här och där står inget heller./Ph

Bifogade filer:

• image.jpg
      image.jpg
      Filstorlek:
      191,4 KB
      Visningar:
      431
  8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du "provar att hålla musen över"? :D
    Nej, skämt åtsido, kommer du vidare och ser "show details" under Your selection (har inte ipad här så jag kan inte kolla)

9. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    perhall Jodå, det funkar på ipad och iPhone. Du tittar dock på överblicken av bokningsklasser. På sidan där du väljer flight visas det. Mouse over på iOS får man fram genom att "klicka" en gång till lätt. Swiss öppnar två tabbar. En för att välja flight, en för att förklara skillnaderna mellan bokningstyperna. Se denna screenshot.

Din screenshot är samma som min tab till höger.

image.jpg

3 personer gillar detta.
  10. perhall

perhall Medlem

Tack alla för bra hjälp, som man alltid får här. Ibland känner jag mig, trots 100 legs om året, vilsen kring en del saker och jag brukar börja med sökfunktionen. Men saker ändras ju också som tilldelningen i Business på Swiss (hann åka massor innan oktober så jag har gott om poäng...).
    Per

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!