Eurobonuspoäng för Swiss bokningsklass Z?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av ushac, 21 Juni 2012.

1. ushac

ushac Medlem

Hej alla!

Ny här så sorry om detta redan avhandlats, men hittade inte så mycket vid sökning.

Jag har Miles & More nu, och hade tänkt sats på Senator i år, men efter ändringarna som görs där icke-fullpris-business reduceras till 150% eller 100% så känns det som jag "bara" kommer komma upp i ca 90k.

Min tanke är därför att byta till Eurobonus, men hur tar man reda på hur många poäng man får med övriga *A? Specifikt tänker jag på Swiss i P och Z och United i B. Det är ju tämligen värdelöst på EuroBonus's hemsida, de listar bara någon form av "minst x poäng"??

Ser ni några andra nackdelar med EuroBonus relativt M&M?

E

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får antalet flugna miles * kabinfaktor med EuroBonus. Kabinfaktorn brukar vara 2, 1 samt 0,25 för vardera av kolumnerna som står i EBs lista. Detta är något man bara lär sig...

Det finns för och nackdelar med all FFP, så utan att veta exakt hur just du flyger är det omöjligt att säga om EuroBonus har några specifika nackdelar för din del. Oftast tycker jag att EuroBonus är ett ganska raktfram program och det är inte jättedåligt om man flyger mycket i economy.

3. Välkommen till BusinessClass.se, ushac!

SWISS Z och P klasser ger 200% SAS EuroBonus poäng, än så länge.

Tyvärr SAS sätt att skriva hur mycket man tjänar poäng är otydligt.
    Du kan tolka så här:
    Min. 1 200 = 200%
    Min. 600 = 100%
    Min. 150 = 25%

4. ushac

ushac Medlem

Aha. Tackar för svar!

Ja, byta... valet och kvalet. Gör 2-4 interkontinentala flygningar per år, och en handfull inom europa. M&M-gruppen verkar ha fler långflyg, och fler flyg som kan ge executive bonus. Å andra sidan svårt att komma upp i senator för mig, så om det skall göra så är det i år...

E

5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du inte mer än så, är troligen EuroBonus bättre, eller kanske tillochmed Aegan Miles&Bonus.

6. Håller med agehall. Satsa på EuroBonus istället. 100% på United, SAS & Estonian i ekonomiklass (ett tag till iaf). Sedan extrapoäng på alla inköp.

A3 (Miles & Bonus) är ju ett alternativ, men inget att föredra om du har möjlighet till EBG.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!