EuroBonus vs. Miles and Mores ?

Diskussion i 'Lufthansa Group, Miles & More' startad av Andreas Karlsson, 25 December 2014.

1. Andreas Karlsson

Andreas Karlsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej på er!
    Nu måste ni hjälpa mig att reda ut detta... Jag kommer till nästa år flytta till Geneve (eller utanför Montreux) för studier. Vilket innebär ett antal resor främst mellan ARN- GVA. Men kommer även bli några resor inom Europa samt ev. USA och Karibien för framtida praktiker (förhoppningsvis ;))
    Jag 20år den dagen jag flyttar till Geneve och kommer främst köpa ungdomsbiljetter, till billigast möjliga mån.

Hursomhelst så är jag idag SAS Euro Bonus Medlem med kanske 1 000 poäng (haha knappt någonting, jag vet...) är det värt att skippa EuroBonus och gå över till Miles and Mores? Jag blir dock inte klok av alla deras olika stjärnor Honor osv... Vad tjänar jag mest på?

...Eller spelar det ingen roll om jag köper först och främst ungdomsbiljetter? Kanske inte tjänar några poäng på dem så att man kommer komma upp i någon Silver nivå? o_O

Så atte vad säger ni rutinerade resenärer, EuroBonus eller M&M ?
    och... om EuroBonus har en gräns på 10 st enkelresor för silver vad är då M&M motsvarighet av Silver samt antal resor?

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rent generellt är M&M bra om man åker Business eller högre.

Är du mer intresserad av att få awardresor eller att få status?

3. Andreas Karlsson

Andreas Karlsson Ny medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aaah okej då är alltså EuroBonus fortf det som gäller för mig :)
    Isf. är det statusen som är aktuellt för awardresor lär jag inte komma upp i som ungdom ;)

4. agehall gillar detta.
  5. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Silver kan du kanske komma upp i, men tyvärr ger det inte speciellt mycket.

6. Stockholmer

Stockholmer Medlem

Stockholmer säger: Eurobonus, lättare att uppnå silver med en extra incheckad väska som förmån.

Som student hade jag alltid mycket baggage med tunga böcker och skrymmande presenter när jag studerade utomlands, framför allt vid resorna efter och innan terminerna. På den tiden var jag statuslös men fick var kreativ.. rekordet var 18 kilo som handbagage då jag bara kunde checka in en väska gratis... och det var på resor med ett flygplansbyte...
    Sen att man får checka in vid business-disken på Arlanda gör saken inte sämre...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!