Senaste nytt

Eurobonus till San Francisco

coclol

Medlem
Ja nu verkar det ju åtminstone finnas economy awardplatser med "rimlig" god tillgång fram tom Maj, inte 330 dagar före som på så många andra destinationer. Men är det någon som har sett award platser i business class till SFO? Någon gång?
 

Börling

Medlem
Jadå, det har allt funnits, bokade i oktober 2013 2 pers i C på bonus amex 2-4-1 utresa slutet januari 2014, hem 14 dagar senare.
 

Joakim P N

Medlem
Själv har jag bokat SFO-ARN i juli för poäng+pengar (bästa tillgång). Vid bokningstillfället hade jag bara råd att boka PLUS-biljetter, men inom kort har jag tillräckligt med EB-poäng för att täcka mellanskillnaden från PLUS till BUSINESS, som jag hellre vill åka i. På hemsidan kan jag själv boka om biljetten från plus till business, men kan då bara betala mellanskillanden i pengar, vilket är en smått astronomisk summa. Är det någon som har tips på hur jag gör för att få betala mellanskillnaden i EB-poäng istället? Är det lättare att boka av den biljetten jag har nu och få tillbaka alla poäng, och därefter göra en helt ny bokning i Business? Får jag tillbaka mina EB-poäng omedelbart om jag avbokar en resa betald med poäng?
 

agehall

Medlem
Nu har du ju bokat SAS Plus, så biljetten borde vara återbetalningsbar, men det är nog på sin plats att varna nytillkomna läsare om att göra detta ifall man bokar en SAS Go biljett. Bokar man med bästa tillgång så får man nämligen en "riktig" biljett, dvs inte en award. Då gäller inte de (ganska frikostiga) regler för om/avbokning av biljetter som gäller för awards utan samma regler som för en köpt biljett (osäker på bokningsklass dock!).

Har själv aldrig bokat med bästa tillgång då jag tycker det är för dyrt, men jag utgår från att du borde få tillbaka alla poäng ganska omedelbart under förutsättning att de inte gått ut.
 

mha321

Medlem
Nu har du ju bokat SAS Plus, så biljetten borde vara återbetalningsbar, men det är nog på sin plats att varna nytillkomna läsare om att göra detta ifall man bokar en SAS Go biljett.

Om det inte är sas plus saver - då är det väl avgift på både om och avbokningar vill jag minnas.
 

agehall

Medlem
Så kanske det är, jag är lite dålig på exakta fare rules för Plus måste jag erkänna. Jag har aldrig behövt avboka någon sådan biljett, däremot har jag nyttjat ombokningen.
 

Alf

Medlem
Jag har lyckats boka SFO i C två gånger för två personer med 2-4-1. Nästa bokning ligger i mars. Men det har varit att kolla ofta för rätt som det varit så har det dykt upp platser. När jag sedan bokat seating har det i regel inte varit några platser reserverade, förutom de förreserverade platserna för de som reser med Infant.

Fast nu har ju HKG tillkommit så jag kanske byter SFO mot HKG om det går att hitta platser dit.
 
Toppen