Senaste nytt

Eurobonus silver

Tror det är lite väl ambitiöst och hur ska den hållas uppdaterad?
Person A fick använda businesscheckin med Person B fick inte göra det på United och båda har EBS. Gäller förmånen då eller har de kanske slutat med detta? Hur ska person C veta om man ska lita på person A eller B, kanske bara var incheckningsagenten som hade en dålig dag osv...

Men det ligger ju i en icke-officiell förmån att det inte är statiskt. Det är väl ingen mening med att lista något sådant? Eller ska vi börja lista att jag fick en påse fågelfrön i SAS Go som en icke-officiell Diamondförmån? Berätta gärna hur du tänker.
Det behöver inte vara just en lista som uppdateras, jag tänker mig mer att det bara ska vara samlat på ett ställe (lämpligtvis en tråd). Liksom vissa har rapporterat om huruvida de fick gratis vatten på en flygning eller inte, borde det ju kunna funka att ha en tråd där resenärer skriver "fick checka in i businessincheckningen på Arlanda idag med silverkortet". Sedan finns det okända officiella förmåner också, i t ex Wroclaw, Polen, får man fast track som Star Alliance silver, det står tydligt på deras skyltar och har inte med personalens dagsform att göra.
 

Agö

Medlem
Det behöver inte vara just en lista som uppdateras, jag tänker mig mer att det bara ska vara samlat på ett ställe (lämpligtvis en tråd). Liksom vissa har rapporterat om huruvida de fick gratis vatten på en flygning eller inte, borde det ju kunna funka att ha en tråd där resenärer skriver "fick checka in i businessincheckningen på Arlanda idag med silverkortet". Sedan finns det okända officiella förmåner också, i t ex Wroclaw, Polen, får man fast track som Star Alliance silver, det står tydligt på deras skyltar och har inte med personalens dagsform att göra.
OK, då fattar jag. Kör igång en sådan tråd!
 

Heja

Medlem
Just precis.
Det är inte heller någon officiell förmån hos United heller.
Visa bifogad bild 37740
Premier Members and Star Alliance Status | United Airlines

Det där tolkar jag som vad som är officiellt från Star Alliance sida. United själva listar Premier Access (priority check-in, security and boarding) som en förmån för alla med Star Alliance-silverkort: Premier Access Benefits | Premium Travel Services | United Airlines

Något förvirrande är det allt!
 

agehall

Medlem
Nja, det är väl inte så förvirrande? Star Alliance sida visar vad du kan förvänta dig oavsett vilken *A-carrier du reser med. Varje bolag kan sedan, oberoende av detta, välja att ge *S fler/bättre förmåner.
 

Heja

Medlem
Nja, det är väl inte så förvirrande? Star Alliance sida visar vad du kan förvänta dig oavsett vilken *A-carrier du reser med. Varje bolag kan sedan, oberoende av detta, välja att ge *S fler/bättre förmåner.

Det är jag med på. Bilden som @Dr. Miles länkade till kom från Uniteds hemsida vilket kan ge intryck av att de inte ger *S den här förmånen.
 

agehall

Medlem
Ah, då är jag med. Om man tittar på länken som @Dr. Miles postade, så tolkar jag det som att det är UA's förklaring av vad deras medlemmar ska förvänta sig när de reser med andra *A-bolag och inte tvärt om. Men det var inte helt uppenbart från början.
 

VonMögen

Medlem
Ja och nej. Silverkort ja. Flyga eller köpa baspoäng nej. Vänta en vecka och se därefter till att få ett silverkort av någon guldkortsinnehavare. Då har du minst silvernivå i 27 månader.

PS Jag har ännu inte gett bort något kort i år ...
Är du säker på att bortgivna kort gäller så länge? Är det inte 12 mån?
 
Toppen