Senaste nytt

Eurobonus silver

Dr. Miles

Expert
Nej för det är ingen officiell Star Alliance förmån. Sedan råkar kanske United vara generösa och erbjuda detta till alla silver ändå.
Just precis.
Det är inte heller någon officiell förmån hos United heller.
Screenshot20150625_01.png

Premier Members and Star Alliance Status | United Airlines
 
Nej för det är ingen officiell Star Alliance förmån. Sedan råkar kanske United vara generösa och erbjuda detta till alla silver ändå.
Jag tycker det vore kanon att ha en lista över ALLA officiella OCH ICKE-OFFICIELLA förmåner ett SAS silverkort ger. SAS själva tycker säkert att det är för mycket jobb att upprätthålla en sådan lista (fast det borde ju ligga i deras intresse att promota deras "superkort") och flygbolagen kan ju ändra reglerna när som helst. Men har någon sett ett försök till att göra en komplett lista över förmåner (kanske på FT eller liknande)?
 

Dr. Miles

Expert
Jag tycker det vore kanon att ha en lista över ALLA officiella OCH ICKE-OFFICIELLA förmåner ett SAS silverkort ger. SAS själva tycker säkert att det är för mycket jobb att upprätthålla en sådan lista (fast det borde ju ligga i deras intresse att promota deras "superkort") och flygbolagen kan ju ändra reglerna när som helst. Men har någon sett ett försök till att göra en komplett lista över förmåner (kanske på FT eller liknande)?
Det är för mycket begärt till SAS att lista ut "icke officiella" förmåner hos andra flygbolag.
De klarar inte ens att uppdatera deras webbsidor med korrekt information om egna tjänster.
 
Om ingen känner till någon lista är det kanske en bra ide att starta en tråd som handlar om icke-officiella Star Alliance Silver-förmåner?
 
  • Gilla
Reactions: pep
Om man listar en icke-officiell förmån, blir den då inte att betrakta som officiell?
Det spelar väl ingen roll om förmånen är officiell eller inte, bara man får förmånen när man vill ha den. Businessclass.se representerar varken SAS eller Star Alliance så vi kan ju lista vad vi vill här. Jag är väldigt nyfiken på vilka andra förmåner ett silverkort ger (har dock själv guldkort).
 

palmen

Moderator
Om ingen känner till någon lista är det kanske en bra ide att starta en tråd som handlar om icke-officiella Star Alliance Silver-förmåner?
Tror det är lite väl ambitiöst och hur ska den hållas uppdaterad?
Person A fick använda businesscheckin med Person B fick inte göra det på United och båda har EBS. Gäller förmånen då eller har de kanske slutat med detta? Hur ska person C veta om man ska lita på person A eller B, kanske bara var incheckningsagenten som hade en dålig dag osv...
 

Agö

Medlem
Det spelar väl ingen roll om förmånen är officiell eller inte, bara man får förmånen när man vill ha den. Businessclass.se representerar varken SAS eller Star Alliance så vi kan ju lista vad vi vill här. Jag är väldigt nyfiken på vilka andra förmåner ett silverkort ger (har dock själv guldkort).
Men det ligger ju i en icke-officiell förmån att det inte är statiskt. Det är väl ingen mening med att lista något sådant? Eller ska vi börja lista att jag fick en påse fågelfrön i SAS Go som en icke-officiell Diamondförmån? Berätta gärna hur du tänker.
 
Toppen