Senaste nytt

EuroBonus Points på Preem

JLE

Medlem
Så du får 2 poäng per liter x 2 (ca 32 poäng per 100 kr) + ytterligare 20 poäng per 100 kr om du betalar med Amex, d.v.s. 52 poäng/100 kr totalt?
Nu använder jag iofs inte Amex och tankar på automatstation. Sist tankade jag 24 liter för 288kr, och då drog jag först mitt EB-kort innan jag betalade med mitt kopplade Coop Medmera Mer. Några dagar senare trillade det in 24 poäng, och efter ett par veckor kom det 24 poäng till... ...så det blir väl ca 37p/100kr om man växlar Coop-poängen mot EB.
 

RickardG

Medlem
Nu använder jag iofs inte Amex och tankar på automatstation. Sist tankade jag 24 liter för 288kr, och då drog jag först mitt EB-kort innan jag betalade med mitt kopplade Coop Medmera Mer. Några dagar senare trillade det in 24 poäng, och efter ett par veckor kom det 24 poäng till... ...så det blir väl ca 37p/100kr om man växlar Coop-poängen mot EB.

Ok, och ca 52-53p/100kr på en bemannad. Nu tankar jag inte på Preem själv, men det låter inte helt fel. Man undrar ju om det är ok enligt alla avtal och det helt enkelt är något de inte fixat/tänkt på systemmässigt.
 

Homer

Medlem
Första 3 månaderna kan det kanske löna sig att tanka på bemannad station.

DU som ansluter just nu får 30 öre rabatt på drivmedel i tre månader på våra bemannade stationer.
Efter kampanjen får du 15 öre rabatt per liter drivmedel på våra bemannade stationer och 5 öre rabatt per liter på våra automatstationer.
 

Flood

Medlem
För den som verkligen vill EB-optimera sitt tankande har jag experimenterat lite med hur avrundningen fungerar och om dubbleringen på bemannad station sker före eller efter avrundning.

Ex:

37,00 - 37,49 liter ger 37 poäng på en automatstation och 2*37 = 74 poäng på en bemannad.

37,50 - 37,99 liter ger 38 poäng på en automatstation och 2*38 = 76 poäng på en bemannad.

Man bör alltså alltid toppa upp så att det blir minst XX,50 liter på en tankning (och inte så mycket över det). Annars är några deciliter bortkastade ur poänghänseende.
 

Crille81

Medlem
Har fortfarande inte fått några poäng efter en tankning på obemannad och en tankning på bemannad station med mitt anslutna AmEx... Stämmer det som någon skrev att de förs över en gång per månad om man inte reggar bonuskort först? Verkar gå fortare då!
 

ekf

Medlem
Stämmer det som någon skrev att de förs över en gång per månad om man inte reggar bonuskort först? Verkar gå fortare då!

Å andra sidan får man fler poäng då alla kortläsarna klarar av att läsa kreditkortet, men bara en del klarar av att läsa EB-kortet...
 

FF#1

Medlem
Det är säkert inte alla som tankar som samlar poäng, den som har lite att göra kan ju
sitta på en Preem station och fråga när någon för att tanka fråga, om de inte samlar poäng
fråga om det går bra att dra eget Eurobonuskort ;)

I dagens moderna samhälle så gäller väl snarare att man betalar någon (o)skäligt för att hända där och dra ditt kort när andra tankar medans man gör nått annat medans poängen flödar in.
Gissar dock att folk inte skulle uppskatta att en okänd människa "micklar" med kortläsaren innan de ska sätta in sitt kort. :)
 

Homer

Medlem
I dagens moderna samhälle så gäller väl snarare att man betalar någon (o)skäligt för att hända där och dra ditt kort när andra tankar medans man gör nått annat medans poängen flödar in.
Gissar dock att folk inte skulle uppskatta att en okänd människa "micklar" med kortläsaren innan de ska sätta in sitt kort. :)

Alternativt köra stealthvarianten, diskret dra kortet i samband med att man hämtar kvittot :cool:
 
Toppen