Senaste nytt

EuroBonus Points på Preem

Unicornone

Medlem
Är det någon som tankat på automatstation på Preem och fått det att fungera med bonusen?

Inga problem på bemannade stationer med jag lyckas inte på automatstationer, får bara meddelandet "kort ej läst"..:confused::mad:
 
A

Aurora

Guest
Funka bra for samboern min på automatstasjonen på Märsta! :)
 

ekf

Medlem
Körde slut på tanken jag fyllde den 26:e, så nu var det dags igen. Förra gången försökte jag få EB-poäng på en obemannad mack, men fick bara "Kort ej läst" och inga poäng på kontot.
Idag åkte jag till en bemannad mack, men började tanka i en kort-pump (dvs inte en kassa-pump), fick återigen "Kort ej läst". Tänkte att jag inte orkar krångla med det idag och började tanka. Halvvägs in i tankningen ångrar jag mig och avbryter för att snurra runt till en kassa-pump istället. Fortsätter påfyllningen och går sedan in för att betala. Döm om min förvåning när det går alldeles utmärkt att läsa mitt EB-kort, "Bonuskort registrerat" tror jag det stod i kortterminalen. På kvittot står det även "SAS Eurobonus 2117******XXXY" (där XXX är slutet på mitt medlemsnummer och Y verkar vara en kontrollsiffra).

Tror bestämt de behöver se över hur detta är utrullat till mackarna.
 

Kandinsky

Medlem
Körde slut på tanken jag fyllde den 26:e, så nu var det dags igen. Förra gången försökte jag få EB-poäng på en obemannad mack, men fick bara "Kort ej läst" och inga poäng på kontot.
Idag åkte jag till en bemannad mack, men började tanka i en kort-pump (dvs inte en kassa-pump), fick återigen "Kort ej läst". Tänkte att jag inte orkar krångla med det idag och började tanka. Halvvägs in i tankningen ångrar jag mig och avbryter för att snurra runt till en kassa-pump istället. Fortsätter påfyllningen och går sedan in för att betala. Döm om min förvåning när det går alldeles utmärkt att läsa mitt EB-kort, "Bonuskort registrerat" tror jag det stod i kortterminalen. På kvittot står det även "SAS Eurobonus 2117******XXXY" (där XXX är slutet på mitt medlemsnummer och Y verkar vara en kontrollsiffra).

Tror bestämt de behöver se över hur detta är utrullat till mackarna.

Jag har likartad erfarenhet, tankar man på bemannade stationer och väljer att betala i kassan är det aldrig några problem. Det är automatstationerna som krånglar. Även om man har eurobonuskortet samt ett co-branded kreditkort..
 

Jonas H

Medlem
Mitt tips är att dra kortet igen, och igen, och igen....
Jag EuroBonus tankade för andra gången igår och först på fjärde försöket fick jag "Bonuskort läst" (eller vad det står). Första tankningen gick utan problem, men det var på en annan station så det kanske beror på pumpen.
 

Badger

Medlem
Även jag hade strul med automatstationerna. Fick också meddelandet att "kortet ej läst" på en av deras obemannade stationer i Stockholmsområdet. Åkte till en bemannad station i stället och betalade i kassan. Poäng har trillat in.
 
Toppen