Eurobonus-poeng eller cash, envägs inrikes resa i USA med United?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreaszan, 30 September 2015.

1. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hei!

Hur kan jag ta reda på hur många Eurobonus-poeng en enkelt resa i C med United från Las Vegas til New York kostar meg? Cash-priset er USD 486,- och gärna jämföra med poeng-kostnad innan jag bokar.

2. FCT

FCT Guest

60% av en tur och retur. Kolla tabellen på SAS.se Nordamerika - Nordamerika.
    Har du M&M miles så är det att föredra då de har US domestic awards som är väldigt prisvärda.

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle säga att det är att föredra att boka med poäng i det läget. Många program, inklusive SAS Eurobonus har ganska fördelaktiga priser för awards inom USA/Nordamerika.

4. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    50.000 poeng i C, det låter som er bra deal for en 5 timmers flight.

Takk snälla! Vet ikke hur jag hadde klarat meg utan er!

5. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    50 000 är tur- och retur. Enkel kostar 60 % av det, dvs 30 000 poäng. United har inte alltid så bra tillgänglighet, så boka så snabbt som möjligt.

6. FCT

FCT Guest

50,000 är tur och retur. Enkel i C är 60% av det.

Hos M&M kostar motsvarande resa 17,500 miles enkel väg.

7. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sitter med SAS Eurobonus på luren nu. Det finnes enbart economy-billetter på rutten den 17. Nov enligt dom. Men massor av lediga awardbilletter i C enligt United.com. Hur agerar jag på dette? Hang up and...osv?

8. FCT

FCT Guest

Kolla rutt via... ;)

9. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag ser INGA awards i Business för LAX-NYC den 17e november. Däremot finns det awards i F, så problemet är troligen att det är en tvåklass-konfig på sträckan och att det inte finns någon business-kabin.

Edit: Det verkar dock som att du hade fel i ditt ursprungliga inlägg - det finns betydligt billigare flighter än $400+. Jag ser flighter för $149 den dagen. Kanske inte bästa tiderna, men det finns gott om flighter för lite mer pengar, dock fortfarande under $200.

10. Andreaszan

Andreaszan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det var LAS-NYC jag søkte, ser du samma der? Kan det varit så at SAS inte kollade First när jeg bad om C? Hun svarade "jag ser enbart platser i ekonomi" så jeg tror ikke det...

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!