Senaste nytt

Eurobonus poängtjäning på icke-SAS flygningar

Kustberg

Ny medlem
Hej alla - Long time reader first time poster (eller kanske Long time stalker, first time poster :cool: ) - ber om ursäkt om denna frågan har besvarats flera gånger tidigare

Stolt Eurobonus medlem som har en fråga angående poäng intjäning på andra flygbolag än SAS

I vintras flög jag från London till Boston (via frankfurt) med Lufthansa och Air Canada (via Ottawa) tillbaka. Fick ca 1000 poäng med Lufthansa och ca 3700 poäng med Air Canada flygningen.

Jag flög i ekonomi men har dock ingen koll på vilken "klass" jag flög i vilket kan självklart ha påverkart intjäningen av poäng.

Kan någon kort och enkelt svara på min fråga - vilka bolag är mest generösa när det gäller Eurobonus poäng intjäning på interkontinentala flygningar, bortsett från SAS så klart?
 

tourist

Medlem
Välkommen! Svaret på din fråga beror på bokningsklass. Men om du reser på oflexibla ekonomibiljetter så ger SAS, United och US Airways 100% i alla bokningsklasser. Nästa gång du väljer mellan olika flygbolag för en viss rutt kan du innan du trycker på bokaknappen kontrollera intjäningen här: http://www.sas.se/eurobonus/tjana-poang/Flygbolag/
 
Last edited:
Toppen