EuroBonus poängresor bokade under julkalendern..ej avbokningsbara?!

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av kerran1980, 11 Januari 2014.

  1. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hej.
    Jag(EBG) bokade en EuroBonus poängresa under julkalendern 2013 för avresa i mars.
    Nu har jag fått förhinder och kan inte åka.
    Jag behöver avboka resan. Jag gick in på SAS hemsida...gick till "se/ändra bokning" och loggade in.
    Då står följande högst upp.
    "Det går inte att avboka din resa just nu, vänligen kontakta SAS Customer Contact Center på 0770 727 727"

    Hur ska man tolka det?
    Går inte resan att avboka så jag får tillbaka poängen och pengarna för flygskatten?
     
  2. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Om biljetten är om och avbokningsbar så får du tillbaka poängen (givet att dessa inte har gått ut) och pengarna minus bokningsavgiften. Jag var tvungen att göra mostvarande med en Romresa i höstas, fick detta meddelande men det var inga problem när jag ringde kundtjänst.
     
    1 person likes this.
  3. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Brukar "alltid" stå att man måste avboka över telefon. Jag skriver "alltid" för jag kan inte påminna mig att jag någonsin faktiskt lyckats avboka på hemsidan.

    Som EBG kan man ringa dygnet runt.
     
    1 person likes this.
  4. kerran1980

    kerran1980 Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Ringer man något särskillt nummer som EBG när man ska avboka en bonusresa?
     
  5. fcx

    fcx Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Näe, samma nummer men man får knappa in sitt EuroBonus-nummer sen.
     
    1 person likes this.
  6. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Avbokade en julkalenderresa i onsdags via telefon (samma meddelande som du hade på nätet). IT-strulet just nu (eller alltid rättare sagt) gör dock att poängen inte kunde återföras direkt (som brukligt) enligt kundtjänst. Klokt om du följer upp detta, jag har för avsikt att göra så.
     
    1 person likes this.
  7. Tjabba!

    Just nu har SAS jätteproblem med sitt Bonusreseprogram (+ en hel del andra delar på sajten) så allt måste göras manuellt via telefon. Dom hoppas att det blir åtgärdat under måndagen 13jan.

    Ringer du så fixar dom det säkert.
     
    1 person likes this.
  8. NotRyan

    NotRyan Medlem

    Alla genuina bonusresor (ej poäng+pengar) är alltid avbokningsbara och man får igen poäng, skatter (och bränsletillägg i de fall *A-partner är inblandad).

    Om bonusresan är i mars så skulle jag vänta med att avboka till IT-strulen är lösta.

    Mvh
    /NotRyan
     
    1 person likes this.
  9. Agö

    Agö Medlem

    Ort:
    CPH
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu har poängen för min avbokade julkalendersresa återförts till mitt konto och bokningen försvunnit från appen/EuroBonus-sidorna. Bara att följa upp återbetalning av skatterna då.
     
  10. jsn

    jsn Medlem

    Ort:
    Uppsala
    Land:
    Sverige Sverige
    Det kan nog ta några vekor... När jag avbokade min reda i September så tog det nästan en månad innan jag fick tillbaka pengarna.
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×