Senaste nytt

Eurobonus poängintjäning med Lufthansa (och codeshare)

mha321

Medlem
Vilka flygplan gäller det? Jag är inte så imponerad av ANAs 787. Sov dåligt i det sätet. Swiss tronsäten är det enda jag provat, och på en dagflygning kändes det rymligt och privat.
Jag sov bra på ANA 787 :) Så det beror på vem man är. Det är nästan exakt samma säte på 777, men det var ett litet snäpp bättre. Bland annat mycket bättre lagringsutrymmen (vilket iofs bara indirekt påverkar sömnen)
 

Matore

Medlem
Angående codesharedjungeln och Eurobonus: Jag ska flyga ARN-MUC-CPH och då finns ju både SAS och LH att boka. Boka SAS code på en LH blir ibland fruktansvärt dyrt (bokar via vår affärsresebyrå?) Hur ska jag tänka för att få bäst poäng till EB?
 

mha321

Medlem
Eurobonus-poäng baseras på vilket bolag som flyger flygplanet, oberoende av om det är bokat på sk eller lh kod.

För meat eurobonus poäng gäller normalt att boka sas själva. Alltså flyg som utförs av sas, oberoende av om det heter sk eller lh.

Om du bokar Lufthansa-flyg och vill veta vad du får ska du alltid boka lh kod. Då kan du slå upp i tabellerna vad som gäller.

Det finns aldrig någon anledning att boka sk operated by lh eller tvärt om, ifall det inte skulle vara betydligt billigare. Definitivt inte när det är dyrare.
 

Jonas C

Medlem
Flög Lufthansa bokat som SAS-codeshare häromdagen. Bokningsklass C. Fick poäng enligt bokningsklass C på mitt TK-konto.
 

squeezen

Medlem
Business Saver på LH ger väl alltid minst P klass?
Kikar på Fare details och ser detta:
upload_2018-1-9_10-19-54.png

Just award miles bonus inte ifylld gör mig lite orolig.
Försöker få upp General terms and conditions men då kommer detta:
upload_2018-1-9_10-20-53.png


Lite störigt minst sagt på LHs egen sida.
Vet nån hur jag kan se bokn klass på LH sida?
Eller kan bekräfta att det blir minst P klass, dvs 750 EB poäng minimum?
Klass är Bussiens Saver
 

squeezen

Medlem
Business Saver på LH ger väl alltid minst P klass?
Kikar på Fare details och ser detta:
Visa bifogad bild 71167
Just award miles bonus inte ifylld gör mig lite orolig.
Försöker få upp General terms and conditions men då kommer detta: Visa bifogad bild 71168

Lite störigt minst sagt på LHs egen sida.
Vet nån hur jag kan se bokn klass på LH sida?
Eller kan bekräfta att det blir minst P klass, dvs 750 EB poäng minimum?
Klass är Bussiens Saver
Svarar mig själv, fick backa tillbaka till "flight search" där jag kunde se flyg och "booking classes" vilket visade P på både Business saver och flex.
 

Sir Lemon

Medlem
EuroBonus partner – Lufthansa | SAS

D-klass får du 2.000 + 2.000
Z-klass får du 1.250 + 1.250
Bra intjäning för 5.000kr inom Europa.
Tack, broder! Landade ungefär där också med men vågade inte lita på mig själv. Letade febrilt efter en D till men nånstans får väl även en smålänning ge sig. Enda fördelen med 2-4-1-alternativet hade varit att testa Turkish business på hemvägen, men känns å andra sidan jobbigt med 5.55-flight på söndag morgon efter BC-träffen och ngt mildare att var kvar till måndag lunch.
 
Toppen