Senaste nytt

Eurobonus poängberäkning för en nybörjare

Olle A

Medlem
Jag väntar väl till strax innan min nästa flygning så jag har ett år på mej att tjäna in poängen om någon av mina planerade resor skulle bli inställd.
 

Palazzi

Medlem
Registrerade mig precis, kan verifiera att det du säger stämmer.
1000 "Tier" Miles får man på köpet.

En resa i Business så är ju guldkortet i hamn.

Och du är väl under 26 också Andreas Eriksson, så du får ju 100% på alla SAS-flygningar (ungdom) inom Europa :)

Billigaste (och minst bekväma) sättet att nå guld är väl en massa SAS sista minuten ungdom... Tror vi räknade ut någon gång att om man åkte Sista minuten ungdom ARN-MLA/AGP så kunde man få ett Gold för 8000kr:p

En business-biljett är nog att föredra dock :D
 
Och du är väl under 26 också Andreas Eriksson, så du får ju 100% på alla SAS-flygningar (ungdom) inom Europa :)

Billigaste (och minst bekväma) sättet att nå guld är väl en massa SAS sista minuten ungdom... Tror vi räknade ut någon gång att om man åkte Sista minuten ungdom ARN-MLA/AGP så kunde man få ett Gold för 8000kr:p

En business-biljett är nog att föredra dock :D

Jag väntar på Swiss Business till HKG kampanj, så är det fixat.
Fast kan i princip ta vilket bolag som helst, bara jag får 19.000 poäng så är det klart sen.

Sen för att hålla status levande så kan jag ta en liten ungdomsresa inom Europa vartannat år eller så. :cool:
 

alha4059

Medlem
Kan någon vänligen klargöra reglerna för hur baspoäng fungerar? Jag är idag EBG sedan 6 månader tillbaka. Om jag köper en uppgradering för poäng, kan jag då ej längre använda dessa poäng för att uppnå högre basnivå? I dagsläget har jag 51.000 baspoäng intjänade under denna period. Om jag t.ex. uppgraderar mig ARN-EWR från Eco till Eco-Extra, så kostar det 15.000 poäng. Förlorar jag då intjänade poäng? Eller är det enbart tillgängliga poäng som räknas av?
 

Randy Marsh

Medlem
Poäng som används för bonusresor, uppgraderingar etc tas från potten med extrapoäng, inte baspoäng. Du kommer alltså att ha kvar lika många baspoäng som tidigare om du använder 15 000 poäng för en uppgradering, men bli 15 000 extrapoäng fattigare.
 

agehall

Medlem
Enklast är att tänka att du måste tjäna 50k baspoängpoäng under ditt medlemsår för att upprätthålla EBG. Hur många poäng du gör av med är ointressant så ditt saldo är aldrig något som påverkar status.

Baspoäng kan du bara tjäna genom att flyga. Alla poäng du tjänar på andra sätt är extrapoäng.
 
Toppen