Senaste nytt

Eurobonus-poäng via Skandia

Kanske ska byta äntligen från Swedbank till Skandia, som nästan alla mina vänner tjatar. Skulle samtidigt få EB poäng. By the way kommer det vara en SAS logga på Skandia bankkort också?
 

ekf

Medlem
Kanske ska byta äntligen från Swedbank till Skandia, som nästan alla mina vänner tjatar. Skulle samtidigt få EB poäng. By the way kommer det vara en SAS logga på Skandia bankkort också?

Det gick smidigt att byta till Skandia (jag skulle ändå byta till något annat) och poängen kom ganska snabbt också. Bankkortet har inte SAS-logga, vet inte hur det är med kreditkortet, men tror inte det.
 
Det gick smidigt att byta till Skandia (jag skulle ändå byta till något annat) och poängen kom ganska snabbt också. Bankkortet har inte SAS-logga, vet inte hur det är med kreditkortet, men tror inte det.

Oj, det var trist. Ska kontakta Skandia och kolla vad de har att erbjuda som kan motsvara för det som jag har i Swedbank idag. Om jag väljer att byta blir det ett litet projekt att sköta med alla försäkringar och vardagsekonomi.
 

palmen

Moderator
Tycker det svarta kreditkortet med den orange genomskinliga delen ser helt ok ut. Har haft det i massor av år i och med att det är gratis men inte använt det sedan jag skaffade mina SAS-brandade kort.

Till er som har bolån så har skandiabanken förbättrat den delen. Tidigare hade jag personligen ingen rabatt alls men efter att de gjort om detta fick jag nu 0.37% ränte-rabatt i och med att jag har all min ekonomi hos skandiabanken. Blir några tusenlappar billigare per år med räntan på bolånet. De pengarna kan jag resa för istället :)
 

Kandinsky

Medlem
Har nu väntat två månader på poängen från Skandia, vid kontakt med kundtjänst refererar men hela tiden till nästa månad. Någon som har samma problem?
 

Impendill

Medlem
Idag kontaktade jag Skandiabankens kundtjänst angående en feldebitering de gjort från mitt konto.
Jag har betalt en faktura via autogiro som inte finns någon skuld kvar på. Jag får givetvis tillbaka pengarna men det skulle ta några dagar.

Då jag bad om kompensation svarade de efter några om och men att de kunde erbjuda biobiljetter.
Jag tackade nej till erbjudandet och frågade istället om EB-poäng.
"Det blir svårt"! Det är inte SAS som gjort fel svarade kundtjänst, men efter några minuters väntan lovade han att jag skulle få 1000 EB-poäng av dem.
Återstår att se om de trillar in:)
 

Dschon

Ny medlem
Någon som har fått sina poäng från Skandia denna månad? De har kommit den 6e varje månad tidigare men ingenting än hos mig...
 
Toppen