Senaste nytt

Eurobonus-poäng på SAS flygningar med Swiss codeshare

090034208

Medlem
Men hur är det om man bokar Swiss businessclass(P) men SAS opererar. Finns ju ingen P hos EB, förvandlas det automatiskt till t.ex Z hos SAS?
 

rob74

Medlem
Men hur är det om man bokar Swiss businessclass(P) men SAS opererar. Finns ju ingen P hos EB, förvandlas det automatiskt till t.ex Z hos SAS?

Då blir man placerad i P-unishment class... :p

Har ingen erfarenhet av den omvandlingen. De resor jag gjort med Swiss hittills har varit med deras egna plan. Däremot vet jag att sist jag hade Q på LH så blev det Q på en codeshare med SAS.
De businesspriser jag kollat på Swiss har varit i J respektive D. P verkar vara nytt från 4 juli och i stället för R.
 

Roger J

Medlem
Gissar att P-klass översätts till Z hos Eurobonus (Z-klass översätts till J-klass hos Eurobonus).
Annars är det så att alla bokningsklaser inte översätts statiskt, i vissa fall beror det på vad som finns tillgängligt.
 

rob74

Medlem
Ja, då var i alla fall ARN-BUD bokad (D-klass) och med lite inrikes KRN-ARN vv också så borde jag i slutändan få 9.545 poäng.
Och silvernivå hos Radisson oxå. ;)

De verkar ju ha lagt ner statusmatchningen på Malév nu, så det blev ett lätt val.
 
Last edited:

rob74

Medlem
Jag hade hoppats att du rett ut vad som gäller vid det här laget. Flyger till ARN-SK-ZRH-LX-DXB imorgon, allt bokat i P... :)

Du får rapportera om vad P blir översatt till på EB-kontot. Min gissning är Z.

Det kanske är någon hos Swiss som uttalat "B" i Business Class som "P" istället?....:p :rolleyes: ;)
 
Toppen