Senaste nytt

Eurobonus poäng på inställd SAS flight

ulagun

Medlem
För några år sedan skulle jag åka med SAS på rutten ARN-CPH-NCE, men flighten till CPH blev inställd.

Istället fick jag åka med SAS ARN-PAR och sedan Air France PAR-NCE - och sista delen gav inga EB-poäng vid efter-registrering, men reglerna kan ha ändrats.

Jag har samma erfarenhet som Stefan. Ombokningar inom Star Alliance inga som helst problem. Däremot ombokad på bolag utanför har jag aldrig lyckats få några EB-poäng eller M&M miles.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har samma erfarenhet som Stefan. Ombokningar inom Star Alliance inga som helst problem. Däremot ombokad på bolag utanför har jag aldrig lyckats få några EB-poäng eller M&M miles.

Du får (kan kräva) EuroBonus poäng enligt din originalbokning. Om du blev ombokad till andra flygbolag utanför Star Alliance kan du kreditera de flygningarna till andra bonusprogram.
 

ulagun

Medlem
Du får (kan kräva) EuroBonus poäng enligt din originalbokning. Om du blev ombokad till andra flygbolag utanför Star Alliance kan du kreditera de flygningarna till andra bonusprogram.

Jag försökte men gav upp.
Hade bokat TK från Dubai men blev ofrivilligt ombokad till Etihad.
Troligtvis mycket enklare om det hade gällt ombokning av en SK-flight.
 

Dr. Miles

Expert
Jag försökte men gav upp.
Hade bokat TK från Dubai men blev ofrivilligt ombokad till Etihad.
Troligtvis mycket enklare om det hade gällt ombokning av en SK-flight.
Nej, det fungerar inte så. Jag trodde att du hade originalbokning med SAS flygningar.

I detta fall kan du göra är kräva miles enligt originalbokning hos Turkish Airlines Miles&Smiles och kreditera Etihad flygning till andra flygbolags bonusprogram (T ex American Airlines AAdvantage).
 

090034208

Medlem
Jag försökte men gav upp.
Hade bokat TK från Dubai men blev ofrivilligt ombokad till Etihad.
Troligtvis mycket enklare om det hade gällt ombokning av en SK-flight.

Det står klart o tydligt: " Om din resa ursprungligen bokades hos en flygbolagspartner (TK i ditt fall) och du ofrivilligt blir ombokad till ett flygbolag som inte deltar i Eurobonus (Ethiad i ditt fall), så ges inga poäng "
 

AABack2ARN

Medlem
"Poäng vid inställda flyg
Om din resa ursprungligen var bokad på SAS och du ofrivilligt blir ombokad till annat flygbolag eller transportsätt har du rätt till poäng enligt ursprunglig resplan. Om din resa ursprungligen bokades hos en flygbolagspartner och du ofrivilligt blir ombokad till ett flygbolag som inte deltar i EuroBonus, så ges inga poäng."

EuroBonus - Efterregistrera poäng - SAS

Tack! Men går man in via sas.se måste man logga in för att få information om saknade poäng och då får man INTE se ovanstående information... :confused: Älskar SAS olika versioner av web-siten.
 

agehall

Medlem
OK, tack. Får ringa dem när jag är tbx i Svedala igen. + lite försäkringsbolag. Förseningsersättning vill jag ju ha. SAS fick jag bara taxicheckar från...

Antar att du menar att du ska söka förseningsersättning från ditt försäkringsbolag? Beroende på vad du har för försäkringsbolag kan det bli svårt. Många täcker ju inte förseningar pga väder...
 

EBGGOT

Medlem
hej , fick följande svar idag av SAS när jag försökte efter kreditera poäng för två inställda flighter. Jag har sökt runt lite men hittar in texten på engelska i terms som visar att jag har rätt till poängen. Kan någon hjälpa mig med det?

Känns mer som det svarar på att man inte har rätt till poäng när man inte dyker upp än att man har rätt till det när det är en inställd flight....

Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flight activities.
We regret that on this occasion we are unable to meet your request.
We have rechecked from our end and would like to confirm that your flight SKXX on XX Jun,2018 is not used.Ticket status shown as open.
Please note that points can be credited to your account only for flights or other activities that were actually completed. We regret that points cannot be credited for tickets that were purchased but never
utilized.
Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.
 

fcx

Medlem
hej , fick följande svar idag av SAS när jag försökte efter kreditera poäng för två inställda flighter. Jag har sökt runt lite men hittar in texten på engelska i terms som visar att jag har rätt till poängen. Kan någon hjälpa mig med det?

Känns mer som det svarar på att man inte har rätt till poäng när man inte dyker upp än att man har rätt till det när det är en inställd flight....

Thank you for your request for retroactive EuroBonus points for flight activities.
We regret that on this occasion we are unable to meet your request.
We have rechecked from our end and would like to confirm that your flight SKXX on XX Jun,2018 is not used.Ticket status shown as open.
Please note that points can be credited to your account only for flights or other activities that were actually completed. We regret that points cannot be credited for tickets that were purchased but never
utilized.
Points are credited to your account according to the rules specified in the EuroBonus Membership Conditions.

Jag gissar att du har försökt med vanlig efterregistrering av poäng via formuläret på hemsidan eller ebretro?

För att få poäng för ursprunglig bokning vid inställt/ombokat flyg måste man kontakta vanliga kundtjänst.
 
Toppen