Senaste nytt

Eurobonus-poäng när du reser med MTR Express

Moco

Medlem
Nej. Det verkar vara väldigt problematiskt för MTR att överföra poängen till EuroBonus, vilket drar ner helhetsintrycket av en annars god reseupplevelse. Det ska bara fungera, man ska inte behöva tjata.
 

Filip

Medlem
Jag undrar om ni skulle kunna ge er tolkning av nedan kampanj. Min fråga är, hur många resor behöver jag för att uppfylla kravet på max antal EB-poäng? (4000st)

upload_2017-2-16_14-20-45.png
 

Filip

Medlem
Ja, ni har en poäng där. Hm, inte helt solklart dock.

Ok, tack!

Jag tolkar den översta texten som att det krävs 10 enkelresor för att få 4000 extrapoäng . Därefter är detaljredogörelsen upp till tolkning.

Men visst är "i höst kan du tjäna upp till 9000 poäng för 10 enkelresor med MTR Express*:" rätt svårt att inte hävda annat än 10 resor i 1 klass Plus ger totalt 9000 poäng?


MTR hävdar att det krävs 20 resor.
 
Ok, tack!

Jag tolkar den översta texten som att det krävs 10 enkelresor för att få 4000 extrapoäng . Därefter är detaljredogörelsen upp till tolkning.

Men visst är "i höst kan du tjäna upp till 9000 poäng för 10 enkelresor med MTR Express*:" rätt svårt att inte hävda annat än 10 resor i 1 klass Plus ger totalt 9000 poäng?


MTR hävdar att det krävs 20 resor.
Jag missade texten högst upp. Hade jag läst även den så hade det varit solklart att det var 10 enkelresor det rörde sig om.
 

Filip

Medlem
Efter en mejlkonversation med 14 svar så har kundtjänstmedarbetaren upptäckt vad det faktiskt står i annonsen. Då hittade jag en annan text på samma kampanj som ger 1000 poäng till. Jobbigt att vara i kundtjänst när marknadsavdelningen inte korrekturläser. :D

upload_2017-2-19_14-32-20.png
 

Filip

Medlem
Det jag ville ha sagt med med mitt inlägg är att om ni rest med MTR under perioden så får så ni stå på er annars får ni inte extra EB-poäng.
 
Toppen