Senaste nytt

Eurobonus-poäng när du reser med MTR Express

Morgan

Medlem
MTR är ny partner till SAS Eurobonus. Upp till 500 poäng per resa. Märkligt att de samarbetar med en konkurrent på sträckan Göteborg - Stockholm, men jag säger inte nej!

https://mtrexpress.se/sv/eurobonus

MTR express vd @Johan Söör har skrivit lite på forumet tidigare, så lyft era synpunkter så är det troligt att det åtminstone läses!
 

Thornado

Medlem
Det har inte med saken att göra. Vad man värdesätter någonting till. När man talar om intjäningsratio så är 2p/krona bra.
Arn-Rix. Den sträckan gav mig 350 p dit i M och 750 p i C hem. Priset för dessa biljetter var typ 3000 minst. Alltså ca 1000p för 3000 sek. 0.3p/kr ungefär alltså. Detta är mycket vanligt.
Således är det en ganska bra deal som jag skrev. Sen var du värdesätter poäng till är ganska ointressant. Vissa tycker att de är värda i stort sätt ingenting, medans andra värdesätter dem högre.

Den här jämförelsen blir inte helt rätt.
Till att börja med så är poängen du tjänar på att flyga baspoäng som räknas till en högre statusnivå, men poängen du får genom att åka MTR är bara extrapoäng.
Om det är så att man ändå behöver åka sträckan Herrljunga-Skövde (nu är den ju exkluderad från poängintjäning så egentligen är hela diskussionen irrelevant, men om vi för tillfället antar att man fått poäng där) så hade det ju givetvis varit en helt OK deal att få 500 poäng per resa.
Om man inte behöver göra denna resa så är det dock ingen bra deal att köpa en massa sådana biljetter bara för att få poängen. Om man istället köper poäng direkt av SAS så kostar det 25 EUR att köpa 1000 poäng, dvs en lägre summa pengar än denna biljett och dubbelt så många poäng.
 

Morgan

Medlem
Såg det och har anmält min egen tråd.

Sökte på mtr och skrollade igenom första 10 träffarna utan att hitta den, sorry
 

gdaily

Medlem
Den här jämförelsen blir inte helt rätt.
Till att börja med så är poängen du tjänar på att flyga baspoäng som räknas till en högre statusnivå, men poängen du får genom att åka MTR är bara extrapoäng.
Om det är så att man ändå behöver åka sträckan Herrljunga-Skövde (nu är den ju exkluderad från poängintjäning så egentligen är hela diskussionen irrelevant, men om vi för tillfället antar att man fått poäng där) så hade det ju givetvis varit en helt OK deal att få 500 poäng per resa.
Om man inte behöver göra denna resa så är det dock ingen bra deal att köpa en massa sådana biljetter bara för att få poängen. Om man istället köper poäng direkt av SAS så kostar det 25 EUR att köpa 1000 poäng, dvs en lägre summa pengar än denna biljett och dubbelt så många poäng.
Skulle precis skriva exakt samma sak
 

palmen

Moderator
Det har inte med saken att göra. Vad man värdesätter någonting till. När man talar om intjäningsratio så är 2p/krona bra.
Arn-Rix. Den sträckan gav mig 350 p dit i M och 750 p i C hem. Priset för dessa biljetter var typ 3000 minst. Alltså ca 1000p för 3000 sek. 0.3p/kr ungefär alltså. Detta är mycket vanligt.
Således är det en ganska bra deal som jag skrev. Sen var du värdesätter poäng till är ganska ointressant. Vissa tycker att de är värda i stort sätt ingenting, medans andra värdesätter dem högre.
2p per krona är helt ok om vi pratar intjäning av baspoäng. Extrapoäng där emot så är det inte direkt bra. När man kunde köpa linsvätska för 25 kronor och få 750 poäng var det riktigt bra.
Att köpa in poäng för 50 öre styck skulle betyda att economy longhaul med 2-4-1 voucher skulle kräva 30.000 poäng, det blir 15000 kronor för en sådan biljett.
 

Flood

Medlem
Skall prova i veckan hem från Stockholm. Det verkar finnas någon direkt koppling till Eurobonus i bokningsprocessen, för systemet krävde att även mitt mellannamn var med för att det skulle matcha och gå vidare.
 
  • Gilla
Reactions: El0

Flood

Medlem
Poängen kom in utan något mankemang. Åkte den 16JUN, 500 poäng inlagda i eurobonus med aktivitetsdatum 01JUL någon gång i mitten av juli.
 

adhoc76

Medlem
Fick just ett mail från SAS Eurobonus med nyheten att det nu går att tjäna Eurobonuspoäng genom att åka tåg med MTR Express mellan Stockholm om Göteborg. I min värld ganska egendomligt att samarbeta med ett konkurrerande trafikslag på en för SAS rimligen viktig inrikeslinje? Men det är väl bara att tacka och ta emot om man nu ska åka tåg.

https://mtrexpress.se/sv/eurobonus
 
Toppen