Senaste nytt

Eurobonus-poäng med Lufthansa?

Letar på Lufthansas usla hemsida efter bokningsklass, helt omöjligt.
Helt omöjligt att se pris innan du väljer flight dessutom.

Samma sak när man söker samma biljett via flygresor.se och kommer till resebyrån (i know, men skillnaden är mer än halva priset mot Lufthansas sida?)

Någon med tips vart jag hittar bokningsklass, både via Lufthansas hemsida & resebyrå?
Om du bokar via flygresor.se så brukar Expedia visa bokningsklass. Ibland kan man se bokningsklassen hos andra resebyråer också om man klickar på "Biljettregler" (eller liknanade) och söker efter fare.
 
Har en LH bokning och går jag till https://mobile.lufthansa.com/rs/mbo/login?l=en och fyller i mitt efternamn och bokningskod (står "filekey" på sidan, den 6 bokstav/siffer kod bokningen har) och skrollar ner till "passanger information" finns fliken "frequent flyer card". Öppna den så syns knappen "edit".

158d556b0bfd2afaaca8e36b7ad53b64.jpg
ee471f7f3c1593dbdea2f5e31ab08065.jpg

Där satt den!!! Tusen tack! Det var först i appen som jag kunde hitta var jag skulle ändra, helt omöjligt på webben.
 

Mr Planning

Medlem
Under "fare details" så står det faktiskt ingen bokningsklass, (det står ett X vid 50% miles)

Längre ner på sidan så står det milage credits *5500

Biljetten är en business saver.

Kan det vara så att denna biljett inte ger några poäng till Eurobonus? (är ej intresserad av m&m)
 

palmen

Moderator
Under "fare details" så står det faktiskt ingen bokningsklass, (det står ett X vid 50% miles)

Längre ner på sidan så står det milage credits *5500

Biljetten är en business saver.

Kan det vara så att denna biljett inte ger några poäng till Eurobonus? (är ej intresserad av m&m)
Vad är det för bokning du pratar om?
Har du en bokning med Lufthansa Business någonstans och vill kreditera till Eurobonus?
Mig veterligen ger alla betalda bokningsklasser hos Lufthansa poäng till Eurobonus så det borde vara 100-200% på flugna miles, om det är en saver så är det mest troligt att det är 100%
 

Brandten

Medlem
Vad är det för bokning du pratar om?
Har du en bokning med Lufthansa Business någonstans och vill kreditera till Eurobonus?
Mig veterligen ger alla betalda bokningsklasser hos Lufthansa poäng till Eurobonus så det borde vara 100-200% på flugna miles, om det är en saver så är det mest troligt att det är 100%
Istället för att starta en ny tråd med samma fråga passar jag på här. Stämmer detta fortfarande?

Kollar på ekonomibiljett ARN-FRA-LHR i bokningsklass W. Stämmer det att det blir 250 poäng per leg bara?

Bokar jag P klass verkar det bli 3000 vilket är ungefär samma som SAS (poäng / krona spend).
 
Toppen