Senaste nytt

Eurobonus-poäng med Lufthansa?

Jag flyger normalt nästan 100% SAS, men ska till Aten i januari och flyger då med Lufthansa.
Har skaffat Miles & More-konto, men eftersom jag i princip aldrig flyger annat än SAS så undrar jag om det går att konvertera M&M-poäng till Eurobonus-poäng?
 
Nej du kan inte konvertera existerande poäng.

Däremot kan du registrera ditt eurobonus direkt i Lufthansa bokningen innan du reser och tjäna in dem där. Men när du väl fått in det på Lufthansa kontot så kan du inte ändra dig.

Tack! Måste det göras vid bokningstillfället, eller gör man det nånstans i sin profil hos LH alt M&M?
 

palmen

Moderator
Jag har letat tamejfan överallt på LH och M&M men hittar ingenstans där jag kan ange EB. behöver verkligen hjälp! Nån som kan screenshota?
Gå in på manage my booking så borde det finnas något där.
Om du inte lyckas göra det online nu kan du göra det vid checkin på flygplatsen, ska fungera både via maskinerna och via den manuella checkinen.
 

agehall

Medlem
Jag har letat tamejfan överallt på LH och M&M men hittar ingenstans där jag kan ange EB. behöver verkligen hjälp! Nån som kan screenshota?
Observera att om du någonsin stoppat in ett annat FFP-nummer i din bokning (som tex ditt M&M-nummer) så finns alltid en risk att poängen kommer fel. De ska komma till det FFP som är inlagt när du faktiskt flyger, men det finns oändligt med exempel på när det går snett.

Kan även rekommendera att du kikar lite på Eurobonus partnersidor så att du lär dig mer om varifrån du kan tjäna poäng till Eurobonus.
 
Gå in på manage my booking så borde det finnas något där.
Om du inte lyckas göra det online nu kan du göra det vid checkin på flygplatsen, ska fungera både via maskinerna och via den manuella checkinen.

Jag har tittat på min bokning och hittar ingenstans där jag kan ändra M&M eller lägga till EB. Får ändra på ARN när det är dags misstänker jag.

Observera att om du någonsin stoppat in ett annat FFP-nummer i din bokning (som tex ditt M&M-nummer) så finns alltid en risk att poängen kommer fel. De ska komma till det FFP som är inlagt när du faktiskt flyger, men det finns oändligt med exempel på när det går snett.

Kan även rekommendera att du kikar lite på Eurobonus partnersidor så att du lär dig mer om varifrån du kan tjäna poäng till Eurobonus.

Reggade mig för M&M inför bokningen, men insåg nyligen att det gick att få på EB-kontot. Får regga det på ARN innan avfärd antagligen.
Eurobonus partnersidor är toalett/kvällsläsning sen ett tag tillbaka, har blivit aningen besatt av att samla poäng dock :D
 

Canadien

Medlem
Jag har tittat på min bokning och hittar ingenstans där jag kan ändra M&M eller lägga till EuroBonus. Får ändra på ARN när det är dags misstänker jag.

'Bara så du inte är på fel ställe, det är alltså på lufthansas hemsida du ska gå in och ta upp din bokning. Där ska finnas en sektion med "Traveler Information" där du kan välja View traveler details, och sedan lägga till frequent flier number
 
Toppen